Актуализираният ПУП на "Младост" внася оптимизъм за развитието на имотния пазар

03.08.2009 | 10:37
по статията работи:
Броят на живеещите в комплекса е над 104 хиляди души
Актуализираният ПУП на "Младост" внася оптимизъм за развитието на имотния пазар

За последните десет години столичният ж.к. „Младост” се обособи като един от кварталите с най-проблемна инфраструктура. Реституирането на имоти и последвалото интензивно застрояване, при липсата на адекватна градоустройствена политика, доведоха до ежедневните километрични задръствания, липсата на паркоместа, отблъскваща среда на живеене и трудности пред развитието на бизнес зоните.

Според последни данни на Националния статистически институт, броят на живеещите в комплекса е над 104 хиляди души. Допълнително в района има значителен брой ежедневно приходящи, заради намиращия се на територията на комплекса Бизнес парк, което значително натоварва трафика в работни дни.

Бюрократичните процедури по изработването на подробния устройствен план за района (ПУП), план за регулация и застрояване и липсата на финансиране задълбочиха проблемите. Внесените за разглеждане в Столичния общински съвет обаче, в средата на миналата седмица, транспортно-комуникационни планове за реконструкция на входно-изходните пътни артерии на комплекса и регулацията на строителството в петте части на „Младост” - част от мерките предвидени в актуализирания ПУП, дадоха индикации за предстоящите положителни промени в района и обнадеждиха както живеещите там, така и заинтересованите от имотния пазар в района.

Въведеният в експлоатация, след четиригодишно строителство, участък на метрото от стадион „Васил Левски” до „Младост” 1 през месец май тази година създаде алтернатива на автобусния и тролейбусен транспорт и осигури бърз достъп до центъра на града. Наред с това, предвиденото изграждане на кръстовище на две нива на бул. "Андрей Сахаров" и бул. "Андрей Ляпчев" в "Младост" 1, както и цялостната реконструкция на бул. "Александър Малинов" с финансиране, осигурено по програма на Европейската Инвестиционна Банка за подпомагане на инфрастуктурното развитие, засили оптимизма и очакванията за развитието на района и пазара на имоти там.

Обществената поръчка е за пълен инженеринг. За главен изпълнител, с проведен от Столична община конкурс, вече е избрана фирма ''Трейс''. Планирането на строителни решения с естакади и тунели отдавна се коментира като единствен изход от тежката ситуация с трафика в българските условия на тесни улици и непрекъснато нарастващ автопарк.

Така, „Младост”, за разлика от останалите по-крайни райони на столицата, става все по-предпочитано място живеене по редица причини: доброто разположение спрямо основните пътни артерии на града, непосредствената близост до Витоша и Студентски град, наличието на достатъчно детски градини, училища и възможности за отдих и развлечение.

С актуализацията на подробния устройствен план и реализацията на предвидените градоустройствени решения и промени в посока ограничаване застрояването на общински терени, допълнително създаване на още тревни площи и озеленени пространство, строителството на детски градини и площадки, и брокери, и предприемачи се съгласиха, че районът все по-често ще е предмет на интерес за закупуване на ново жилище, което ще стимулира пазара на недвижими имоти в района и ще подкрепи цените в посока нагоре.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...