За последните десет години столичният ж.к. „Младост” се обособи като един от кварталите с най-проблемна инфраструктура. Реституирането на имоти и последвалото интензивно застрояване, при липсата на адекватна градоустройствена политика, доведоха до ежедневните километрични задръствания, липсата на паркоместа, отблъскваща среда на живеене и трудности пред развитието на бизнес зоните.
Според последни данни на Националния статистически институт, броят на живеещите в комплекса е над 104 хиляди души. Допълнително в района има значителен брой ежедневно приходящи, заради намиращия се на територията на комплекса Бизнес парк, което значително натоварва трафика в работни дни.
Бюрократичните процедури по изработването на подробния устройствен план за района (ПУП), план за регулация и застрояване и липсата на финансиране задълбочиха проблемите. Внесените за разглеждане в
Столичния общински съвет обаче, в средата на миналата седмица, транспортно-комуникационни планове за реконструкция на входно-изходните пътни артерии на комплекса и регулацията на строителството в
петте части на „Младост” - част от мерките предвидени в актуализирания ПУП, дадоха индикации за предстоящите положителни промени в района и обнадеждиха както живеещите там, така и заинтересованите
от имотния пазар в района.
Въведеният в експлоатация, след четиригодишно строителство, участък на метрото от стадион „Васил Левски” до „Младост” 1 през месец май тази година създаде алтернатива на автобусния и тролейбусен
транспорт и осигури бърз достъп до центъра на града. Наред с това, предвиденото изграждане на кръстовище на две нива на бул. "Андрей Сахаров" и бул. "Андрей Ляпчев" в "Младост" 1, както и
цялостната реконструкция на бул. "Александър Малинов" с финансиране, осигурено по програма на Европейската Инвестиционна Банка за подпомагане на инфрастуктурното развитие, засили оптимизма и
очакванията за развитието на района и пазара на имоти там.
Обществената поръчка е за пълен инженеринг. За главен изпълнител, с проведен от Столична община конкурс, вече е избрана фирма ''Трейс''. Планирането на строителни решения с естакади и тунели
отдавна се коментира като единствен изход от тежката ситуация с трафика в българските условия на тесни улици и непрекъснато нарастващ автопарк.
Така, „Младост”, за разлика от останалите по-крайни райони на столицата, става все по-предпочитано място живеене по редица причини: доброто разположение спрямо основните пътни артерии на града,
непосредствената близост до Витоша и Студентски град, наличието на достатъчно детски градини, училища и възможности за отдих и развлечение.
С актуализацията на подробния устройствен план и реализацията на предвидените градоустройствени решения и промени в посока ограничаване застрояването на общински терени, допълнително създаване на още тревни площи и озеленени пространство, строителството на детски градини и площадки, и брокери, и предприемачи се съгласиха, че районът все по-често ще е предмет на интерес за закупуване на ново жилище, което ще стимулира пазара на недвижими имоти в района и ще подкрепи цените в посока нагоре.