“Не ме познаваш, но съм ти приятел”. Това е лайтмотивът на Facebook, който го прави гениален. Причината е, че хората не вярват на политици и бизнеса, а на приятелите си”.
Това обясни Алистър Кембъл, който е бил прессекретар и говорител на бившия британския премиер Тони Блеър, по време на конференция “Силата на интелигентните комуникации”, организирана от IPRA, на която Econ.bg е медиен партньор.
Кембъл нарече основателя на социалната мрежа Марк Зукърбърг “нов вид медиен олигарх”.
Могъществото на социалните медии
Кембъл даде няколко примера за това как социалните медии промениха начина на правене на PR. Ако преди новините са били поднасяни в 24 страници или 24 минути, то сега те “текат” постоянно, 24 часа в денонощието.
Ако преди един посредствен филм е имал три силни дни след премиерата си, в които салоните са били пълни, сега има само един ден. Причината е, че веднага след прожекцията зрителите споделят впечатленията си със своите приятели в социалните мрежи.
Кембъл посочи като добър пример за политическа кампания тази на Барак Обама за президентските избори в САЩ. Неговите експерти търсят поддръжници в социалните медии и ги превръщат в активисти.
Социалните медии не убиват традиционните, но ги карат да се адаптират. Някои от старите медии обаче са арогантни, счита експертът.
Репутацията над всичко
“Какво правите е по-важно от това какво казвате, но е много важно как го казвате”, обясни PR експертът.
Като пример за отличен комуникационен стратег той посочи бившия президент на САЩ Бил Клинтън. Кембъл разказа как в деня, в който е избухнал скандалът с Моника Люински, Клинтън е разговарял по телефона с Тони Блеър относно руската армия.
Клинтън се е фокусирал върху това, което може да направи, а не върху това, което вече е сторено. Репутация е да знаете стратегията и целите си и се придържате към тях, обясни Кембъл.
Контролирате само това, което казвате и правите, затова се фокусирайте върху тези неща, посъветва експертът.
Той добави, че за да изпъкне дадено съобщение на фона шума, трябва да бъде силно, вярно и ефективно.