Международната компания в областта на създаването на маркетингови стратегии и генерални планове за развитие на градове - Horwath HTL проявява сериозен интерес към Пловдив за изработването на пилотен проект и създаване на мастерплан за развитие на града. Това стана ясно на среща при зам.-кмета Петя Гогова.
Управляващият партньор на компанията за Централна и Източна Европа д-р Мирослав Драгишевич обясни, че Пловдив има изключителни дадености за развитие в областта на туризма и градоустройството по принцип. Според Борда на директорите на компанията, естествените природни забележителности, древната архитектура и култура създават на Пловдив огромен потенциал за развитието му като туристическа дестинация.
Директорите са взели решение още през март да открият офиси в Румъния и България и са избрали Пловдив за първи пилотен проект, с който да разработят мастерплан за развитие в областта на градоустройството и туризма.
С този мастерплан ще можем да превърнем Пловдив в бранд на международния туристически пазар, смята д-р Драгишевич.
Съвместно с Община Пловдив ще бъде разработен проект за кандидатстване по ОП „Регионално развитие", където се финансират именно генерални планове за развитие, промоции и маркетинг в туризма на градове и дестинации.
Преди няколко дни мониторинговият комитет е допуснал София и Пловдив до следващата мярка по Оперативната програма, в която се кандидатства за 152 милиона лева за подобряване и развитие на туристически атракции, което също е чудесна възможност за града, коментира изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова.
Horwath HTL е асоциация от консултантски фирми основана през 1915 година в Ню Йорк. В момента тя има офиси в над 400 града в 88 страни по света. Компанията се занимава с комплексно разработване на генерални планове за развитие на градовете, стратегии за развитие на туризма в конкретни населени места, изграждане на маркетингови и рекламни стратегии на различни туристически дестинации. Последните проекти, по които от „Horwath HTL" са работили, са плановете за развитие и туристическа реклама на Милано, Рим, Будапеща, Нови Сад и Санкт Петербург.