Компании, в които по-малко от 38% от служителите са ангажирани или попадат в т.нар. „Деструктивна зона”, имат възвръщаемост на капитала средно с 50% по-малко от средното ниво. От друга страна, компаниите с ангажираност на служителите над 64% ("Зоната на успеха"), имат средно с около 50% над средната възвръщаемост на капитала. Това сочат данните на проучването на Aon Hewitt.
Заедно с това компаниите в успешната зона имат по-малко разходи за своите служители (измерени с отсъствия от работа, болнични), както и много по-високо ниво на удовлетвореност сред своите клиенти. С по-висок процент се изпълняват и бизнес плановете на най-добрите работодатели – 108% в сравнение с 93% при работодателите със средни нива на ангажираност.
Тенденцията е изведена на база наблюденията на Aon Hewitt в продължение на 15 години по целия свят и е доказана следната зависимост между ангажираността на служителите и бизнес резултатите на компанията. "Добрата новина е, че на нивата на ангажираност на служителите може и компаниите трябва да влияят”, коментира Магдалена Кустра, Старши Консултант на Aon Hewitt в Полша.
През 2012 година средното ниво на ангажираност на служителите в България e 67%, като при най-добрите достигат до 84%.
Зоните, в които попадат компаниите, са следните:
- Деструктивна зона: При компаниите, които се намират в нея, ниското ниво на ангажираност значително затруднява постигането на бизнес целите. В тези компании си струва да се преосмислят изцяло практиките при управление на хора.
- Неутрална зона: Компаниите постигат добри бизнес резултати, които биха могли да се увеличат с по-фина настройка на практиките при управление на човешките ресурси.
- Зона на успеха: Ангажираността на служителите безспорно определя бизнес резултатите и успеха. Препоръчително е компаниите да се фокусират върху поддържане на настоящото състояние.