Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се самосезира за нелоялна конкуренция от страна на две търговски вериги при рекламирането, предлагането и продажбата на слънчогледово олио. Комисията образува производство по собствена инициатива за проучване на евентуално извършено нарушение от страна на "Кауфланд – България ЕООД енд Ко" КД .
При извършена от КЗП проверка в търговски обекти на Кауфланд е констатирано предлагането на промоционални цени чрез рекламни брошури на марка слънчогледово олио, за което е установено, че липсват налични количества в съответните обекти. Това създава съмнения за недобросъвестни действия от страна на търговската верига, които могат за увредят интересите на другите конкуренти.
КЗК образува производство по собствена инициатива за проучване на евентуално извършено нарушение и от страна на "Билла България" ЕООД. При извършена от КЗП проверка в търговски обект на Билла е констатирано предлагането на промоционални цени, включително и чрез рекламни брошури, на марки слънчогледово олио, за които е установено наличието на недостатъчно количества или липси в търговския обект. Това създава съмнения за недобросъвестни действия от страна на търговската верига, които могат за увредят интересите на другите конкуренти.