Експанзията на бизнес активността в сферата на услугите на Китай се забави през март до 6-месечно дъно в резултат на по-слабо нарастване на новите поръчки и увеличаващ се ценови натиск, показват резултати от частно проучване на агенциите Caixin и Markit, обрисуващи не много розова картина за сектора, който е в основата на растежа на втората по сила световна икономика.
Индексът PMI, измерващ активността в сектора на услугите, се понижи през март до 52,2 пункта (най-ниско ниво от септември 2016-а година) от 52,6 пункта през февруари.
Трябва да се има предвид, че проучването на агенциите Caixin и Markit обхваща средните и малки по размер компании в Китай, като данните за март се различават съществено от аналогично проучване на официалната статистика (включващо предимно големите по размер компании), според което активността в сферата на услугите се ускори до близо тригодишен връх (скок на PMI индекса до 55,1 пункта от 54,2 пункта през февруари).
Индексът, отчитащ новите поръчки в сектора на услугите, се понижи с 1,1 пункта до 52,2 пункта, достигайки също най-ниско ниво от септември 2016-а година, докато ценовите индекси на входа и на изхода на компаниите нараснаха до най-високи нива от повече от година насам.
От своя страна общият PMI индекс на агенциите Caixin и Markit, измерващ активността в промишления и в сектора на услугите, спадна през март до 52,1 пункта от 52,6 пункта месец по-рано, тъй като растежът на общите нови поръчки се забави до 4-месечно дъно.
Днешни слаби данни могат да доведат до влошаване на икономическите перспективи и да поставят под въпрос прогнозите на властите в Пекин за нарастване на БВП на Китай с около 6,5% през настоящата година след експанзия от 6,7 на сто през 2016-а година.