От 12 януари БДЖ ще пристъпи към спиране на влакове. Това заяви изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров. Все още обаче не се знае кои ще са направленията.
„Търсим вариант да спрем най-нерентабилните влакове, които в същото време ще имат и най-малък социален ефект“, посочи Владимиров пред БНР.
Въпросът за това кои влакове ще бъдат спрени все още се обсъжда. До момента информацията за 50 линии в Северна България не е официално потвърдена. По думите му, компанията няма как да координира с абсолютно всички заинтересовани страни решението кои влакове ще бъдат спрени. Спирането се налага заради орязаната субсидия на железниците за 2015 г.
„Известили сме общините за нашите намерения“, добави Владимиров.
Шефът на БДЖ отаказа да коментира колко ще бъдат съкратените служители на железницата с обяснението, че изчисленията все още не са направени. Той обаче уточни, че ще се освобождават хора в пенсионна възраст и такива на временни договори, както и тези, които доброволно напускат. Едва след това ще стане ясно дали ще има нужда от редуциране на персонала.
Към момента задълженията на холдинга са 565 млн. лева. През 2009 г. те са били 840 млн. лева. Според него трябва да се изготви план как тези задължения да бъдат погасени през следващите години.
От дружеството искат още да се изготви и средносрочна инвестиционна програма, като целта е да има яснота какви средства ще се инвестират през годините за обновяване на локомотиви и вагони.
„Досега има една тригодишна бюджетна прогноза за капиталовия трансфер, който ще бъде предоставен на БДЖ и от който могат да бъдат направени инвестиции. Предвидени в тази бюджетна тригодишна прогноза са по 30 милиона на година“, каза Владимиров.
По думите му обаче тя не е достатъчна, тъй като не дава възможност да се мисли дългосрочно и да се планира закупуването на нови локомотиви и вагони.
„Ако прогнозата е по 30 милиона лева например за 7 години, с 210 милиона лева вече може да се направи по-сериозна инвестиционна програма в БДЖ“, допълни той.