Ще бъдат спрени още 81 влака. На първия етап бяха спрени от движение 38 влака, заяви изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров на заседание на транспортната комисия в парламента.
„Ако субсидията за БДЖ се запази в размер на 140 млн. лв. ще има недостиг от 12,5 млн. лв. за извършване на най-наложителните ремонти”, предупреди Владимиров.
Той допълни, че санитарният минимум за ремонти е 25 млн. лева. Според него ефектът от мерките от спиране на влаковете и намаляване на персонала, ако започнат, няма да могат да дадат реално проявление през тази година в пълния си ефект, тъй като има колективен трудов договор, който изисква от БДЖ определена процедура.
„Няма да може да реализираме тези мерки за по-кратък период от 6-7 месеца. На освободените служители трябва да бъдат платени около 6 работни заплати. Ние сме се съобразили с бюджета прогноза за 140 млн. не само за 2015, а за 2016 и 2017 г.”, обясни Владимиров.
Изпълнителният директор на БДЖ поясни, че процеса за нотификация от ЕС е труден за дружество, което е на загуба.
„Дружеството трябва да покаже начин, по който вече няма да бъде на загуба, както и да представи по-дългосрочна визия. Бяха спрени 38 влака на първия етап, на втория се предвижда да бъдат спрени още 81 влака”, каза още Владимиров.
По-рано пред народните представители транспортният министър Ивайло Московски заяви, че текущите задължения на БДЖ са в размер на 565 млн. лв., от които 109 млн. лева са за дружеството „Товарни превози”, останалите са за „Пътнически превози”, като загубите на двете дружества за миналата година са съответно 12 млн. и 15 млн. лв.
„Твърди се, че общият пакет от средства, които се дават на железниците, е по-голям и съм готов да споря с всеки. Твърди се, че субсидията е 180 млн. лева. Това не е вярно. Ако е така, се казва, че 140 млн. лева са субсидия плюс 40 млн. лева са целеви капиталов трансфер за погасяване на задължения към кредиторите”, заяви транспортният министър.
Той посочи, че твърденията на опозицията за спестени 40 млн. лева в БДЖ всъщност са 15 млн. лева оперативна загуба на дружеството към момента и 25 млн. лева за ремонт на подвижния състав.