Бизнесът отчита 15% спад на туристите от европейските пазари

08.10.2014 | 21:00
по статията работи: Мария Стоянова
Недостатъчна е сумата, отделена за медийна туристическа реклама на България, смятат от АБТТА
Бизнесът отчита 15% спад на туристите от европейските пазари

С 15% по-малко туристи от Европейския съюз са посетили страната ни през първите осем месеца от годината. Намалението се наблюдава от ключови пазари за България като Германия, Великобритания и Скандинавските страни. Това сочат данните на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).

Общият спад за първите осем месеца е 5,7 на сто. От Европейския съюз спадът е 15,5 процента. За първите осем месеца отстъплението на германски туристи в България е 10,4 процента, спадът на румънския пазар е 17,8 процента, Великобритания има спад от 24,4 процента.

От АБТТА заявиха също, че сумата, която икономическото министерство е отделило за медийна туристическа реклама за първите 7 месеца на годината е под 50 000 лева. Около 200 000 лева са дадени за външна реклама, а нито лев не е отделен за интернет реклама.

Липсата на реална рекламна кампания извън страната е една от причините за спада на туристи у нас през тази година, смятат от Асоциацията.

Според председателя на АБТТА Байко Байков най-големият пропуск на държавата е липсата на адекватна туристическа рекламна кампания на външните пазари, което може да даде още по-сериозни отражения в бъдеще.

"Трябва да се отбележи, че за медийна реклама извън страната в това число вестници, радио и телевизия са изразходени 49 732 лева. Това е бюджетът, който нашата държава е изразходила за подкрепа на българския туризъм зад граница. Считаме, че това е изключително неглижиране на бизнеса“, посочи той.

По думите му нито един лев не е отделен и за интернет реклама през годината. България все още остава извън всички социални медии като Facebook и Youyube, което според Байко Байков показва пълното неглижиране на туризма от страна на държавата.

"За електронно присъствие ние сме отделили нула лева, тоест България не съществува в електронна среда в този професионален контекст така, както съществуват други пазари", каза той.

На този фон Байков цитира бюджета на Македония за реклама – страната е похарчила 70 хиляди евро за външна реклама, а заложеният бюджет за интернет реклама е между 300 и 400 хил. евро.

От АБТТА също така подчертават, че не са вложени средства и в маркетингови проучвания на пазарите преди да бъдат изготвени рекламните материали, които представят страната ни.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 09.04   193 г. – Септимий Север е обявен за римски император. 1387 г. – Османският владетел Мурад I превзема Солун. 1413 г. – Хенри V е коронован за крал на...