Бизнесът отчита 15% спад на туристите от европейските пазари

08.10.2014 | 21:00
по статията работи: Мария Стоянова
Недостатъчна е сумата, отделена за медийна туристическа реклама на България, смятат от АБТТА
Бизнесът отчита 15% спад на туристите от европейските пазари

С 15% по-малко туристи от Европейския съюз са посетили страната ни през първите осем месеца от годината. Намалението се наблюдава от ключови пазари за България като Германия, Великобритания и Скандинавските страни. Това сочат данните на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).

Общият спад за първите осем месеца е 5,7 на сто. От Европейския съюз спадът е 15,5 процента. За първите осем месеца отстъплението на германски туристи в България е 10,4 процента, спадът на румънския пазар е 17,8 процента, Великобритания има спад от 24,4 процента.

От АБТТА заявиха също, че сумата, която икономическото министерство е отделило за медийна туристическа реклама за първите 7 месеца на годината е под 50 000 лева. Около 200 000 лева са дадени за външна реклама, а нито лев не е отделен за интернет реклама.

Липсата на реална рекламна кампания извън страната е една от причините за спада на туристи у нас през тази година, смятат от Асоциацията.

Според председателя на АБТТА Байко Байков най-големият пропуск на държавата е липсата на адекватна туристическа рекламна кампания на външните пазари, което може да даде още по-сериозни отражения в бъдеще.

"Трябва да се отбележи, че за медийна реклама извън страната в това число вестници, радио и телевизия са изразходени 49 732 лева. Това е бюджетът, който нашата държава е изразходила за подкрепа на българския туризъм зад граница. Считаме, че това е изключително неглижиране на бизнеса“, посочи той.

По думите му нито един лев не е отделен и за интернет реклама през годината. България все още остава извън всички социални медии като Facebook и Youyube, което според Байко Байков показва пълното неглижиране на туризма от страна на държавата.

"За електронно присъствие ние сме отделили нула лева, тоест България не съществува в електронна среда в този професионален контекст така, както съществуват други пазари", каза той.

На този фон Байков цитира бюджета на Македония за реклама – страната е похарчила 70 хиляди евро за външна реклама, а заложеният бюджет за интернет реклама е между 300 и 400 хил. евро.

От АБТТА също така подчертават, че не са вложени средства и в маркетингови проучвания на пазарите преди да бъдат изготвени рекламните материали, които представят страната ни.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...