Бизнесът не вижда в предизборните програми конкретни мерки за изпълнение на поетите обещания от партиите. Това сочат резлтатите от проведено от Българската търговско-прмишлена палата (БТПП) анкетно допитване в периода 25-26 април 2013 г. сред членовете на Палатата във връзка с предизборната кампания и обявените ангажименти.
53% от анкетираните споделят, че в предизборните програми липсват конкретни мерки за изпълнение на обещаното.
По отношение на заетостта, която е поставена като приоритет от повечето политически партии, над половината от фирмите (54%) са на мнение, че липсва обосновка за изпълнението на този приоритет.
Основната част от бизнеса е на мнение, че в предизборните програми на партиите липсват ясни предложения за решаване на проблемите с монополите (според 78% от фирмите), в здравеопазването (според 76%), в образованието (според 67%) и в пенсионната система (според 75%).
Бизнесът предупреждава, че при увеличаване на преките данъци и ДДС ефектите преди всичко ще са свързани с нарастване на сивата икономика (според 73%) и ръст на безработицата (според 48%). Едва 5% считат, че увеличаването на данъчната тежест ще доведе до повече приходи в бюджета.