Близо 40% от пътищата от републиканската пътна мрежа в България не отговарят на европейските норми за пътни настилки. Тези трасета се причисляват към категорията с "лошо качество", сочат данни на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Към тази графа влиза например се отнася за стария път между столицата и Пазарджик, а също така и за трасето между София и Ботевград през Витиня. Там дупките са дълбоки, а части от асфалта са откъртени, информира Нова телевизия. Данните на "Пътна инфраструктура" покачват, че на места асфалтът не е бил подменян от 20-30 години.
Миналата година Световната банка изготви пътна стратегия за България. В нея са описани всички необходими средства, които трябва да бъдат отпуснати за възстановяване на пътищата. За да може страната ни да се впише в европейските критерии държавата трябва да инвестира 28 млрд. лв. до 2020 г.
Преди време стана ясно, че у нас голяма част от новите магистрали се правят по стари стандарти. Според експерти от бранша актовете, узаконяващи проектирането на пътища и транспортната инфраструктура в градовете,не са актуализирани повече от 10 години. Те твърдят, че изискванията за проектиране и строеж на трасетата у нас не са променяни през последните 25 години.