Брюксел стартира антимонополно разследване на германския автомобилен пазар

18.09.2018 | 17:30
по статията работи: econ.bg
Европейската комисия посочи, че стартира това проучване след провеждане на инспекции през октомври 2017 година в производствени помещения на BMW, Daimler, Volkswagen, Audi AG и Porsche в Германия
Брюксел стартира антимонополно разследване на германския автомобилен пазар
Снимка: под лиценза на creative commons

Антимонополният орган на Европейския съюз в лицето на Еврокомисията обяви във вторник, че започва разследване за "евентуално тайно споразумение" между германските автомобилни производители BMW AG, Daimler AG и Volkswagen AG VOW.XE за ограничаване развитието на по-малко замърсяващи околната среда технологии, съобщава "Уолстрийт джърнъл".

Европейската комисия посочи, че стартира това проучване след провеждане на инспекции през октомври 2017 година в производствени помещения на BMW, Daimler, Volkswagen, Audi AG и Porsche в Германия. Инспекциите бяха предизвикани от информация, че производителите на автомобили, наричани още "кръгът на петте", са участвали в срещи, на които са обсъждали разработването и внедряването на технологии за ограничаване на вредните газови емисии на произвежданите от тях автомобили.

"Ако бъде доказано, това тайно споразумение може да лиши потребителите от възможността да купуват по-малко замърсяващи автомобили, въпреки технологията, с която разполагат производителите", заяви европейският комисар по конкуренция Маргрете Вестагер.

ЕК посочи, че ще преценява дали компаниите са се съгласили да ограничат разработването и пускането в експлоатация на две системи за ограничаване на вредните емисии – "системи за селективна каталитична редукция", които намаляват вредните емисии на азотни оксиди от леките автомобили с дизелови двигатели и филтрите за частици "Otto", които ограничават вредните емисии на прахови частици от леки автомобили с бензинови двигатели.

"Уолстрийт джърнъл" напомня, че правилата на Европейския съюз забраняват споразумения и съгласувани практики, които могат да повлияят на търговията и да предотвратят или ограничат конкуренцията.

Комисията също така заяви, че на този етап "няма индикации, че страните са се координирали помежду си във връзка с използването на незаконни устройства, за да мамят при регулаторните тестове".

През 2015 година автомобилният гигант Volkswagen призна, че разполага с близо 11 милиона дизелови автомобила със софтуер, който позволява да мами в резултатите на емисионните тестове.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...