Брюксел стартира антимонополно разследване на германския автомобилен пазар

18.09.2018 | 17:30
по статията работи: econ.bg
Европейската комисия посочи, че стартира това проучване след провеждане на инспекции през октомври 2017 година в производствени помещения на BMW, Daimler, Volkswagen, Audi AG и Porsche в Германия
Брюксел стартира антимонополно разследване на германския автомобилен пазар
Снимка: под лиценза на creative commons

Антимонополният орган на Европейския съюз в лицето на Еврокомисията обяви във вторник, че започва разследване за "евентуално тайно споразумение" между германските автомобилни производители BMW AG, Daimler AG и Volkswagen AG VOW.XE за ограничаване развитието на по-малко замърсяващи околната среда технологии, съобщава "Уолстрийт джърнъл".

Европейската комисия посочи, че стартира това проучване след провеждане на инспекции през октомври 2017 година в производствени помещения на BMW, Daimler, Volkswagen, Audi AG и Porsche в Германия. Инспекциите бяха предизвикани от информация, че производителите на автомобили, наричани още "кръгът на петте", са участвали в срещи, на които са обсъждали разработването и внедряването на технологии за ограничаване на вредните газови емисии на произвежданите от тях автомобили.

"Ако бъде доказано, това тайно споразумение може да лиши потребителите от възможността да купуват по-малко замърсяващи автомобили, въпреки технологията, с която разполагат производителите", заяви европейският комисар по конкуренция Маргрете Вестагер.

ЕК посочи, че ще преценява дали компаниите са се съгласили да ограничат разработването и пускането в експлоатация на две системи за ограничаване на вредните емисии – "системи за селективна каталитична редукция", които намаляват вредните емисии на азотни оксиди от леките автомобили с дизелови двигатели и филтрите за частици "Otto", които ограничават вредните емисии на прахови частици от леки автомобили с бензинови двигатели.

"Уолстрийт джърнъл" напомня, че правилата на Европейския съюз забраняват споразумения и съгласувани практики, които могат да повлияят на търговията и да предотвратят или ограничат конкуренцията.

Комисията също така заяви, че на този етап "няма индикации, че страните са се координирали помежду си във връзка с използването на незаконни устройства, за да мамят при регулаторните тестове".

През 2015 година автомобилният гигант Volkswagen призна, че разполага с близо 11 милиона дизелови автомобила със софтуер, който позволява да мами в резултатите на емисионните тестове.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.02   1541 г. – Сантяго, днешната столица на Чили, е основана от Педро де Валдивия. 1817 г. – В битката при Чакабуко чилийската войска разбива испанската армия,...