Българите купуват най-много дрехи, обувки и спортни стоки от онлайн магазини спрямо другите държави в Европейския съюз, показва изследване на Евростат.
83% от жените у нас между 16- и 74-годишна възраст са си купили през интернет поне една стока от тази категория. За мъжете този процент е малко по-нисък - 72 на сто. След нас в класацията се нареждат румънците, чехите и британците.
В същото време обаче страната ни е на опашката по покупка на електронни устройства, стоки за дома, билети за културни и спортни събития, както и гледане на онлайн филми и резервация на почивки през интернет. Те показват, че едва 8% от жените в България си купуват електронни устройства по този начин при 22% от мъжете. В тази категория страната ни е предпоследна в съюза.
Още по-малко са българите, които си плащат онлайн за гледането на филми и слушането на музика - под 8% и за двата пола при средно ниво над 20% за ЕС.
За целия Европейски съюз жените, които пазаруват онлайн са 65%, а мъжете - 67%. Те обаче купуват различни неща. Дамите пазаруват основно дрехи, докато мъжете търсят електронни устройства, отчита Евростат.