Основен проблем пред хората е доставката и плащането на топлинната енергия. Това констатира омбудсманът Гиньо Ганев в годишния доклад за дейността на институцията през миналата година. На второ място след оплакванията от топлофикационната услуга, са жалбите срещу електроразпределителните дружества, като най-голям е делът на тези срещу ЧЕЗ.
"Запазва се тенденцията хората да се оплакват на омбудсмана от обществените услуги - за топло- и електроенергия, мобилни услуги, ВиК услуги, като те съставляват 22 процента от жалбите миналата година. На второ място са въпросите с проблемите на собствеността и устройството на територията на трета позиция трайно са се настанили социалните услуги", коментира Росица Тоткова директор на Дирекция "Жалби и сигнали на граждани" в институцията, цитирана от Dariknews.bg.
През 2009 г. до омбудсмана са подадени 2686 оплаквания, които са с 12% повече в сравнение с 2008 година.
Най-много оплаквания до омбудсмана и през 2009 г., както и през предходните години, постъпват от хора от столицата - 1054. Следват областите Варна - 167, Пловдив - 166, Бургас и Велико Търново - по 96, Русе - 81, Плевен - 78, Благоевград - 74, област Враца и Стара Загора - по 72.
Откакто е създаден институцията до края на 2009 г. до омбудсмана са отправени общо 11 453 жалби и сигнали.