България с последно предупреждение да активираме номера за изчезнали деца

17.11.2010 | 15:12
по статията работи:
Към настоящия момент "горещата" телефонна линия 116 000 е въведена изцяло само от 12 държави-членки
България с последно предупреждение да активираме номера за изчезнали деца

Европейската комисия отправи днес последен призив към 14 страни от Европейския съюз, сред тях и България, да активират телефонния номер 116 000 за безследно изчезнали деца. Активирането на този номер трябва да е въпрос на приоритет.

Изчезването на дете винаги е трагедия, а в някои случаи животът на децата може да се окаже заплашен. Номерът 116 000 предлага подкрепа и съдействие, той може да се окаже и животоспасяващ, заяви заместник-председателят на Европейската комисия Вивиан Рединг, която отговаря за правосъдието, основните права и гражданството.

Страните, получили последно предупреждение, че телефон 116 000 не действа напълно, са Австрия, България, Германия, Естония, Ирландия, Кипър, Латвия, Литва, Люксембург, Малта, Словения, Финландия, Чехия и Швеция, съобщава БТА.

През 2007 г. ЕС въведе правила, за да се гарантира, че на територията на всички страни от общността номер 116 000 е запазен за нуждите на гореща телефонна линия за съобщаване на случаи на изчезнали деца и за предоставяне на инструкции и подкрепа на техните семейства. С приемането на новите правила на ЕС за телекомуникациите през ноември 2009 г. държавите-членки се задължават да положат всички усилия, за да гарантират, че горещата телефонна линия 116 000 ще бъде активирана до 25 май 2011 г.

Към настоящия момент "горещата" телефонна линия 116 000 е въведена изцяло само от 12 държави-членки (Португалия е първата държава, въвела номера през 2007 г.).

Днешният доклад е последната покана на Комисията към държавите-членки да въведат приоритетно горещия телефонен номер за изчезнали деца. В него са посочени също трудностите при откриването на линията, като се предоставят практически решения на правителствата, които все още не са въвели в експлоатация телефонния номер.

Двете основни пречки за цялостното изпълнение, посочени от Комисията, са лошата осведоменост за съществуването на горещата линия сред обществото и телефонните оператори и цената както за експлоатация, така и за обаждане на номер 116 000. За преодоляване на тези проблеми Комисията посочва примери за добри практики, почерпени от опита на държавите, които вече са въвели горещата телефонна линия, , става ясно от информацията на представителството на ЕК в България.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...