България, заедно с Румъния и Турция, е в челните места по слаби резултати (около 40%) на учениците в областта на математиката и точните науки. Това сочат данните от два доклада за 2009 г., публикувани днес от Европейската комисия, цитирани от БТА.
Общо за ЕС се отчита тенденцията, че преодоляването на незадоволителните резултати на младежите в областта на математиката и точните науки остава предизвикателство. Едва пет държави в Общността са изготвили планове за справянето с проблемите в обучението по математика, а България и още четири страни от ЕС са изготвили общи планове за сферите на математиката и точните науки.
Според докладите учителите в ЕС все още не получават необходимата подкрепа в търсенето на изход от настоящата ситуация. През април ЕК разпространи доклад, според който, макар че намалява, броят на слабограмотните български младежи е все още сред най-мащабните в Европа - 41%, по данните за 2009 година.