Бизнесът в България страда от сериозна липса на добри идеи, а осъществяването и на малкото брилянтни хрумвания на младите предприемачи обикновено е в ограничен размах. Това констатираха по време на студентски форум "Предприемачеството - четвъртият фактор в икономиката", организиран от Колежа по мениджмънт, търговия и маркетинг по повод 20-годишнината на висшето училище, съобщават организаторите.
Според Боян Бенев, собственикът на Benev Limited, който е обявен за най-добър млад предприемач на Обединено кралство Великобритания за 2007 г., родената в България идея обикновено си остава тук. Тя не получава развитие на голямата сцена на световния пазар. По думите му шансът за реализация на родните продукти и услуги извън страната е едва 1%.
Мнението на друг млад български предприемач - Борис Колев, генерален мениджър на JT International Bulgaria, е, че у нас има прекрасни идеи за започване на нов бизнес, но обикновено те са зле обосновани и неясно представени. Затова трудно се намират хора, които да повярват и да вложат средства в тях. Така добрите идеи много често си остават нереализирани.
От друга страна дефицитът на нови бизнес предложения у нас създава слаба конкуренция и оставя много пазарни ниши незапълнени, обясниха младите бизнесмени. Според тях това прави пътят към бърз успех много по-кратък в сравнение с много държави от Западна Европа и САЩ. България е една от най-добрите страни за стартиране на собствен бизнес, стига човек да е наясно какво точно иска да постигне и как, категоричен е Борис Колев. Тук няма невидими бариери, каквито има в Англия например, обясни от своя страна Боян Бенев. На Острова съществено значение имат фактори като университет, който си завършил или какви хора познаваш, сподели опита си той. По думите му за да станеш голям предприемач във Великобритания трябва да спазваш строги правила.
По време на форума студентите от Колежа по МТ&М почерпиха опит от успешните млади предприемачи и представиха свои проекти за развиване на печеливш бизнес у нас.