Българският турист все повече търси преживяване, а не само добър хотел, посочват от бранша

14.02.2025 | 12:50
по статията работи: econ.bg
Променените нагласи на българските туристи и по-големите възможности след влизането в Шенген могат да окажат влияние и на пътуванията около ученическите ваканции
Българският турист все повече търси преживяване, а не само добър хотел, посочват от бранша
Снимка: под лиценза на creative commons

Луксозният сегмент в туризма у нас навлиза усилено в предоставянето на преживяване, а не просто престой в добре обзаведен хотел и българският турист изключително агресивно търси точно това, коментира Анна Божкова, генерален мениджър на Arte Spa & Park Hotel и Kashmir Wellness & Spa Hotel, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.

Ако допреди пет години беше достатъчно да имаме един детски кът, сега имаме два, аниматори сутрин и вечер, допълнително пространство и планираме ново такова, даде пример Божкова. "Българинът търси преживяване, консумира го изключително бързо и има нуждата услугата да се развива много бързо", посочи тя.

По думите ѝ в сегмента на 4- и 5-звездните луксозни спа хотели в България има риск от пренасищане на пазара. "Тръгнали сме по тези стъпки. Това, което ще се случи, е че най-добрите ще оцелеят. Българинът иска да пътува, иска всяка седмица да е на различно място. Шенген позволява абсолютна свобода на пътуването, така че очаквам едно по-тежко лято за колегите по морето и по-различно лято за нас", каза Божкова.

Променените нагласи на българските туристи и по-големите възможности след влизането в Шенген могат да окажат влияние и на пътуванията около ученическите ваканции, прогнозира гостът. 

Основният сегмент клиенти на Arte Spa & Park Hotel остава семейства с деца, като 95% от гостите са от България. Велинград е крайно непозната дестинация за чужбина, освен Израел. "Тук има много работа и тя е комбинация между хотели и общини. Хотелите сами не могат да се справят", каза Божкова.

Тя посочи, че спа туризмът в България все повече се опитва да излезе от границите на уикенд туризма с делнични пакети и допълнителни услуги, като за това се разчита и на съдействие от общински и държавни структури. Това означава не само лесен достъп като пътища, но и добра заобикаляща среда с поддържани паркове и туристически забележителности, поясни мениджърът.

По думите ú хотелиерският сектор в България се възстанови от пандемията както в морския, така и в зимния туризъм, а през последните години се забелязва все по-голямо навлизане на туристи от Румъния. Тенденцията българите да търсят разнообразни туристически дестинации и свободата на пътуване след приемането на страната ни в Шенген могат да създадат по-тежък летен сезон по морето, прогнозира Божкова.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 03.02   1451 г. – Мехмед II става султан на Османската империя. 1690 г. – Колонията в Масачузетс издава първите банкноти в САЩ. 1718 г. – Петър I лишава своя...