Вдига се възрастта на българите, които плащат безконтактно, сочи проучване

29.11.2018 | 15:55
по статията работи: econ.bg
Броят на потребителите, които плащат безконтактно през последната година, се е увеличил с цели 11% - през 2018 г. 65% от картодържателите са използвали този метод, докато само година по-рано делът им е бил 54%
Вдига се възрастта на българите, които плащат безконтактно, сочи проучване
Снимка: БГНЕС

Безконтактните плащания се употребяват все по-често от българските потребители. Това показват данните от MasterIndex 2018, годишното проучване на "Мастеркард" (Mastercard), което се провежда сред активните картодържатели в България, съобщава компанията.

Броят на потребителите, които плащат безконтактно през последната година, се е увеличил с цели 11% - през 2018 г. 65% от картодържателите са използвали този метод, докато само година по-рано делът им е бил 54%.

Увеличава се възрастта на потребителите, които плащат безконтактно – през 2018 г. безконтактните транзакции са най-популярни сред потребителите между 35 и 44 години, докато през 2017 - сред 18-24-годишните потребители (59%).

Основните предимства на безконтактните плащания, посочени от потребителите, са лесните и удобни транзакции (80.8%), по-бързото осъществяване на плащанията в сравнение с други методи (78.4%) и сигурността (29.1%). 8.9% от потребителите предпочитат безконтактни плащания, тъй като ги намират за забавни.

Повечето български потребители плащат безконтактно при пазаруване в хипермаркети и супермаркети (84%), търговски вериги (67%), бензиностанции (47%), парфюмерии и дрогерии (16%), както и кина и театри (4%). Всеки четвърти картодържател плаща безконтактно сметките си в ресторанти, кафенета и заведения за бързо хранене. 

Проучването MasterIndex 2018 също така показва, че 94.3% от потребителите не са срещали проблеми при безконтактно плащане през последните 6 месеца.

По-рано тази година паневропейско проучване на Mastercard за безконтактните разплащания на европейския пазар потвърди увеличението в ползването на безконтактните разплащания в цяла Европа, като отчете ръст до 97% на безконтактните транзакции за последната година. Българският пазар отбеляза впечатляващ ръст от 151%, което е далеч над средното, с тенденция за постоянен растеж.

"Проучването MasterIndex доказва, че безконтактните транзакции са предпочитаният начин за плащане за непрекъснато увеличаващ се брой български потребители основно заради тяхното удобство, скорост и сигурност", каза Ваня Манова, мениджър за България и Македония, Mastercard, цитирана от компанията. "Ние подкрепяме развитието на безконтактните плащания като стандарт в страната; до края на тази година всички ПОС терминали в България ще бъдат безконтактни. Технологиите непрестанно се развиват и това променя потребителското изживяване – не само у нас, но и в целия свят – ние сме готови за следващото поколение платежни продукти и услуги - мобилните плащания", допълва тя.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....