Вдига се възрастта на българите, които плащат безконтактно, сочи проучване

29.11.2018 | 15:55
по статията работи: econ.bg
Броят на потребителите, които плащат безконтактно през последната година, се е увеличил с цели 11% - през 2018 г. 65% от картодържателите са използвали този метод, докато само година по-рано делът им е бил 54%
Вдига се възрастта на българите, които плащат безконтактно, сочи проучване
Снимка: БГНЕС

Безконтактните плащания се употребяват все по-често от българските потребители. Това показват данните от MasterIndex 2018, годишното проучване на "Мастеркард" (Mastercard), което се провежда сред активните картодържатели в България, съобщава компанията.

Броят на потребителите, които плащат безконтактно през последната година, се е увеличил с цели 11% - през 2018 г. 65% от картодържателите са използвали този метод, докато само година по-рано делът им е бил 54%.

Увеличава се възрастта на потребителите, които плащат безконтактно – през 2018 г. безконтактните транзакции са най-популярни сред потребителите между 35 и 44 години, докато през 2017 - сред 18-24-годишните потребители (59%).

Основните предимства на безконтактните плащания, посочени от потребителите, са лесните и удобни транзакции (80.8%), по-бързото осъществяване на плащанията в сравнение с други методи (78.4%) и сигурността (29.1%). 8.9% от потребителите предпочитат безконтактни плащания, тъй като ги намират за забавни.

Повечето български потребители плащат безконтактно при пазаруване в хипермаркети и супермаркети (84%), търговски вериги (67%), бензиностанции (47%), парфюмерии и дрогерии (16%), както и кина и театри (4%). Всеки четвърти картодържател плаща безконтактно сметките си в ресторанти, кафенета и заведения за бързо хранене. 

Проучването MasterIndex 2018 също така показва, че 94.3% от потребителите не са срещали проблеми при безконтактно плащане през последните 6 месеца.

По-рано тази година паневропейско проучване на Mastercard за безконтактните разплащания на европейския пазар потвърди увеличението в ползването на безконтактните разплащания в цяла Европа, като отчете ръст до 97% на безконтактните транзакции за последната година. Българският пазар отбеляза впечатляващ ръст от 151%, което е далеч над средното, с тенденция за постоянен растеж.

"Проучването MasterIndex доказва, че безконтактните транзакции са предпочитаният начин за плащане за непрекъснато увеличаващ се брой български потребители основно заради тяхното удобство, скорост и сигурност", каза Ваня Манова, мениджър за България и Македония, Mastercard, цитирана от компанията. "Ние подкрепяме развитието на безконтактните плащания като стандарт в страната; до края на тази година всички ПОС терминали в България ще бъдат безконтактни. Технологиите непрестанно се развиват и това променя потребителското изживяване – не само у нас, но и в целия свят – ние сме готови за следващото поколение платежни продукти и услуги - мобилните плащания", допълва тя.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...