Миналата седмица американският гигант Coca-Cola оповести, че продажбите на най-популярната напитка в Китай отбелязва анемичен растеж от едва 2% за година, при ръст от 11% през миналата 2011
г.
“Любовната афера” с пърженото пиле в страната също отмина пика си, коментира “Си Ен Ен”. Американската компания Yum Brands, която притежава марките KFC, Taco Bell и Pizza Hut, отчита скромен ръст в
продажбите си в Китай. И при трите вериги за бързо хранене той намалява до 6% от 19% за миналата година.
Още по-неприятни са данните за друг американски символ - най-голямата верига за бързо хранене в света McDonald's. Компанията регистрира най-слабия си тримесечен ръст на продажбите за последните 9
години.
От ръководството ѝ коментираха, че в азиатско-тихоокеанския регион продажбите в ресторантите са се увеличили с оскъдните 1,4%. “Перспективите за четвъртото тримесечие не изглеждат
по-добре”, коментира главният изпълнителен директор на McDonald's Дон Томпсън.
"Световните икономики все още са изправени пред предизвикателствата на кризата и се очаква през октомври продажбите да запазят негативната тенденция", посочи Томпсън. Разочароващите цифри
вероятно са в резултат от забавянето на китайската икономика.
Миналата седмица от Националното статистическо бюро заявиха, че икономиката на Китай се забавя през последното тримесечие до най-ниското си ниво от началото на 2009 година.