Вече шест години в САЩ нямат програма за сигурност за станциите за поддръжка на самолети

18.11.2009 | 14:18
по статията работи: econ.bg
През 2003 година Конгресът прие закон, който задължава Администрацията по транспортна сигурност (TSA) да изготви изисквания за сигурността по отношение на дейността на станциите за поддръжка на самолети и самолетно оборудване
Вече шест години в САЩ нямат програма за сигурност за станциите за поддръжка на самолети

 

Осем години след атентатите от 11 септември в Ню Йорк и Вашингтон и шест години след приемането на закон от Конгреса американското правителство все още не е изпълнило предписанията за повишаване на сигурността по отношение на станциите за поддръжка на самолети и самолетно оборудване, твърди AP.

През 2003 година заради опасенията, че терористи могат да използват станциите за поддръжка като начин за саботаж, Конгресът прие закон, който задължава Администрацията по транспортна сигурност (TSA) да изготви изисквания за сигурността по отношение на дейността на станциите за поддръжка на самолети и самолетно оборудване и даде срок от осем месеца за изпълнение на задачата. През 2007 година след като TSA не беше свършила никаква работа Конгресът отново я задължи да изпълни предписанието му и даде срок от една година, който изтече през август 2008 година.

Едва тази седмица TSA публикува в сайта си правила по отношение на сигурността, като дори не изчака публикация във федералния регистър. Официални лица от агенцията признаха, че искат да представят на обществото правилата преди изслушването в Конгреса, но дори така процедурата далеч не е завършена. Сега индустрията и засегнатите от новите правила лица ще имат 60 дни срок, в който да коментират предложението на TSA. След това не е ясно точно ще влязат в сила новите правила, като при такива случаи може да се стигне от разлика в период на месеци и дори година.

В предложението на TSA новите мерки за сигурност изобщо не са непознати – квалифициран началник на охраната, снимкова индентификация на работниците, контролиран достъп до самолетите и резервните части, периметър за сигурност и проверки на работниците. „Опасенията не са новост и се чудя защо на агенцията й трябваше толкова време, за да изработи правила. Дори можеха просто да вземат някоя от програмите за сигурност, действащи в ЕС”, коментира Джон Голия, първият механик със сертификат от Федералната служба по авиация (FAA), който работи към Националния борд по безопасност на транспорта.

Говорителят на TSAГрег Соул оправда бавните действия на агенцията с необходимостта от координация на различните станции, които работят при различни условия – 4100 са на територията на САЩ, а 700 са в чужбина. Отделно учрежденията имат и доста различна дейност – от поправка на самолети, до производство на колани за седалки.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 25.11   1120 г. – Белия кораб потъва близо до Нормандския бряг. 1667 г. – Опустошително земетресение в Кавказ причинява смъртта на 80 хил. души. 1741 г. – С...