Вътрешният туризъм става основният гръбнак на сектора

15.03.2022 | 13:35
по статията работи: econ.bg
Туризмът ни тази година ще бъде сериозно засегнат освен от ковид мерките, така и от военните действия в Украйна след военната операция на Русия. От бизнеса очакват силен спад в посещенията от тези две страни
Вътрешният туризъм става основният гръбнак на сектора
Снимка: под лиценза на creative commons

Туризмът ни тази година ще бъде сериозно засегнат освен от ковид мерките, така и от военните действия в Украйна след военната операция на Русия. От бизнеса очакват силен спад в посещенията от тези две страни. Но случващото ще даде отражение и върху желанието и плановете на хората и в други страни от Европа да почиват това лято, което се вижда и от броя на резервиране на места в хотелите и туроператорите. От бранша споделят, че туристите се притесняват от военните действия между Русия и Украйна, както и че това може да се отрази на положителния имидж на страната ни като безопасно място за почивка.

В тази ситуация министерството на туризма търси възможности за активизиране на контактите с бизнеса и браншови организации от другите страни, които са традиционни наши пазари през последните години.

Министърът на туризма Христо Проданов и министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев вече обсъдиха транспортната свързаност в страната и съседните страни с представители на Националния борд по туризъм. “За съжаление, тази година не можем да очакваме голям наплив на туристи от Русия и Украйна и именно поради тази причина трябва да обърнем по-сериозно внимание на съседните държави“, коментира министър Проданов. В тази ситуация е важно да рекламираме България като сигурно и спокойно място както за гостите от чужбина, така и за българските туристи. Близките дестинации - Сърбия, Румъния, Полша, Северна Македония, Турция и вътрешният туризъм, стават основният гръбнак на сектора "и трябва да им обърнем сериозно внимание“ категоричен е министър Проданов. 

Министър Събев също е заявил готовността си да съдейства на бизнеса за подобряване на транспортната свързаност на България.

От Националния борд по туризъм са развили идеите им за важността да се стимулира туризмът със Северна Македония, което може да стане чрез  образователен обмен между двете държави и създаване на общ спортен календар. „За нас е важно да има свързаност от двете страни на границата, тъй като по този начин се създава възможност не само за туризъм и разходка, но и за работа“, отбелязват от Националния борд. Те са категорични, че туризмът в България не може да работи без да е обезпечен транспортно. Например, румънските туристи, които са най-голямата група, гостуващи у нас имат реално на разположение за преминаване само през "Дунав мост" при Русе. И след това трябва да стигнат до черноморските курорти. От години вече се говори за нов мост на река Дунав край Силистра, който би скъсил пътя за пътуване на туристите. А също така би увеличил и броя на румънците, които предпочитат да почиват в България.

В момента са започнали срещи с посланиците на Сърбия и Румъния, като предстоят разговори и с посланика на Великобритания и други европейски държави с цел увеличаване на туристопотока към България.

В тази връзка голяма важност придобиват бъдещите рекламни и маркетингови активности за съседните пазари, които трябва да бъдат започнати в най-кратки срокове.

Министърът на туризма Христо Проданов е обсъдил развитието на балнео и спа туризма у нас с представители на Германо-Българската индустриално-търговска камара, както и на „Луфтханза“, „Софткънект“ и туристическия бранш.

Министър Проданов е отбелязал, че предстои промяна в позиционирането на дестинация България чрез маркетингови и рекламни стратегии, като ще се заложи на тясно таргетиране. В тази връзка е изпратено искане за оферти за одит на дестинацията от международни компании, които имат офиси в почти цяла Европа, и се разглеждат получените оферти.

В момента е намерен начин как да рекламираме прозрачно и ефективно дестинация България чрез закупуване на рекламно време в чуждестранни телевизии, за да успеем да се справим за летния сезон. Търси се начин и как това да се направи това и в социалните мрежи. „Въпреки, че бюджетът ни не е голям, аз съм сигурен, че ако се използват правилните маркетинг и комуникационни канали, ще се справим много по-добре от миналите години", отбелязва министър Проданов. 

Според представителите на бизнеса страната ни има голям потенциал за развитие на балнео и спа туризма, както и за пътувания, свързани с дентални и пластични интервенции.

Обсъдена е и темата за евентуално увеличение на цените на самолетните билети за вътрешните полети в Европейския съюз, което несъмнено би дало отражение и върху туристическия сектор у нас.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...