До 3 месеца локомотивните депа и ремонтните цехове на "Холдинг БДЖ" ЕАД трябва да се приведат в ред и да изглеждат по друг начин. Последните проверки показват, че "всички ние ходим по милиони, а в същото време се оплакваме, че няма резервни части и пари за тях". Това съобщи в Пловдив Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на холдинга.
Той представи резултатите от извършени проверки на работния процес и условията на труд в поделенията за пътнически и товарни превози, както и поставените задачи във връзка с подобряване на ефективността на работата.
Тези пари трябва да влязат в касите на БДЖ и да помогнат за решаването на многото проблеми, част от които са битови. Дружествата "Пътнически превози" и "Товарни превози" ще продължат да съществуват без излишни активи и с добро складово стопанство, като излишното бъде продадено. При най-груба сметка към момента в холдинга има излишни около 11 000 вагона и 200 локомотива и само от тях могат да се вземат до 50 милиона лева.
Управителят на "Товарни превози" Пламен Джуров допълни, че "акцията" е част от реформата в холдинга. В момента работниците работят в крайна мизерия - това включва както работните халета, така и стаите за почивка и тоалетните. Имаме товародатели, има пазар, но ние нямаме товарни вагони, защото при последните съкращения са освободени работници за сметка на управленския персонал, уточни Джуров.
Реформата предвижда назначения на специалисти в депата за сметка на ръководния състав. Липсата на работници не се отразява на качеството на вагоните, но води до по-малко изправен и недостатъчен вагонен парк, информира БТА.
При "Пътнически превози" проверката в Пловдив е констатирала грубо отношение на служителите и неинформираност на пътниците. Средно за седмица постъпват по 20 оплаквания, като водещи са за закъснения на влаковете и некоректно отношение към пътниците.
Колко и какви специалисти ще останат в холдинга ще стане ясно, след като се приеме план за 2012 година. Той ще "стъпи" на сериозно планиране на трафика на товари, необходимите за това вагони и резервите, коментира Владимиров. Все още в БДЖ всичко се върши на ръка и в тетрадки, тъй като липсват информационните технологии и системи.
Припомняме ви, че в началото на този месец подобна проверка беше направена в столичното локомотивно депо "Подуяне". Владимир Владимиров даде срок от 3 месеца, за да се сложи ред в депото, да се прегледат ненужните части и да се подготвят за скрап. На въпрос на Econ.bg дали този хаос може да бъде видян и в другите две локомотивни, Владимиров заяви, че е наредил на ръководителите на депата в Горна Оряховица и в Пловдив да предприемат мерки, подобни на тези в подуенското депо.