В кризата купуваме възможно най-евтините месни продукти

12.11.2012 | 15:00
по статията работи: Теодора Пенева
Всички храни трябва да бъдат екологично чисти, счита председателят на Асоциацията на месопреработвателите в България Кирил Вътев
В кризата купуваме възможно най-евтините месни продукти

В кризата българите все повече се ориентират към възможно най-евтините месни продукти. Това каза в интервю специално за Econ.bg Кирил Вътев – председател на Асоциацията на месопреработвателите в България и собственик на една от членуващите в нея фирми – „Тандем”.

"Пазарът така или иначе си има своите пазарни сегменти, най-популярни като нисък, среден и висок ценови сегмент със съответните стандарти за всеки ценови сегмент", обясни Вътев каква е спецификата на пазарната обстановка в този сектор у нас.

По думите му, до 2009 г. се е наблюдавала тенденция към нарастване на потребителските предпочитания към деликатеси и основно – към сурово-сушени продукти. От 2010 г., вследствие на влиянието на икономическата криза, тази тенденция рязко е обърнала посоката си. В резултат, в момента най-предпочитани са възможно най-евтините продукти.

"Средният ценови сегмент почти се разми, той отиде в ниския, а високият се сви", обясни още Кирил Вътев.

Експертът коментира и темата за биопроизводството у нас. Той смята, че всички храни трябва да бъдат само екологично чисти.

Запитан дали има бъдеще в производството на екологично чисти продукти, към което показват интерес все повече компании, той отговори следното: "Като цяло, ако трябва да си кажа моето мнение и то ще ви прозвучи крайно, но за мен всички храни трябва да бъдат само екологично чисти. Недопустимо е да се произвеждат друг тип храни".

По думите на Вътев обаче потребителската култура не е еднозначно понятие и всеки потребител си има собствена философия за храненето. Което е и причината налице да бъде "такова голямо пазарно сегментиране", в което екологично чистите храни се явяват "някакъв супер висок, скъп и специален сегмент”. Според предприемача това би трябвало да бъде нормалното производство на храни.

Мнението му е, че на практика няма как да очертаем едно бъдеще, в което всички продукти са екологично чисти и самият потребител приема биохраните като нещо нормално. Причината е, че в жестоката конкуренция между търговските вериги в общи линии предимство получават онези, които предложат най-ниски цени, а най-ниските цени няма как да означават най-високо качество. Към настоящия момент критерий за висококачествени стоки продължават да бъдат екологично чистите.

"Защото там си има много ясно изписани правила какво не може да съдържат”, обясни Кирил Вътев. "За конвенционалните храни също е много ясно изписано какво не може да съдържат, както и какво се допуска и в какви дози".

Пълния текст на интервюто с Кирил Вътев може да прочетете тук.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 04.04   1581 г. – След околосветско плаване Франсис Дрейк е обявен в Лондон за рицар. 1818 г. – Конгресът на САЩ приема Националното знаме на САЩ, което има 13 бели и...