Герджиков: Основната ни грижа като правителство е жп транспортът

23.03.2017 | 13:25
по статията работи: econ.bg
Според него обединена Европа се ражда с идеята за общ пазар, което значи свободно движение на хора, стоки и капитали, по-добре организирана инфраструктура, повече интеграция и кохезия
Герджиков: Основната ни грижа като правителство е жп транспортът
Снимка: БГНЕС

Основната ни грижа като отговорно правителство, макар и с кратък мандат, е жп транспортът. Това заяви служебният премиер Огнян Герджиков, който откри Регионалната конференция на тема „Инвестиционни възможности за транспортния сектор, предаде БГНЕС. 

„Благодарност към ЕК за това, че България е домакин на конференцията за транспорта. Приветствам сърдечно в София европейския комисар по транспорта Виолета Булц, под чиято егида се организира настоящата конференция. Днешното събитие е със сериозен експертен, но и подчертано политически потенциал, обединява министри и експерти от държавите-членки на ЕС, ангажирани с планиране и реализиране на така важната за Европа транспортна инфраструктура. Очакваме да бъдат дискутирани конкретни инициативи и интелигентни решения за устойчива мобилност”, каза Герджиков. 

Според него обединена Европа се ражда с идеята за общ пазар, което значи свободно движение на хора, стоки и капитали, по-добре организирана инфраструктура, повече интеграция и кохезия. „Европейският проект разшири хоризонта на националната визия за развитието на транспорта във всяка отделна страна и дори да градим транспортни връзки локално, вече мислим глобално. 

Преодоляваме заедно тесните места и липсващите връзки в инфраструктурата. В този процес несъмнена е ролята на ЕК за дефиниране на приоритетните проекти и най-подходящите схеми на финансиране. С успеха на европейската транспортна политика координираният подход се установи като полезен елемент за свързаност на съседните страни”, посочи служебният премиер. Огнян Герджиков е на мнение, че трябва да се намери отговор на въпроса как заедно с европейските партньори да намерим най-точния алгоритъм за национална транспортна политика, в синхрон с европейската, как да осигурим мобилността без да рискуваме външните граници на ЕС. 

„Неслучайно България насочи усилия към изграждане на модерна инфраструктура по направлението Изток-Запад. Пътят към Азия минава през Балканите по суша и море. Страната ни е естествената врата на Европа към Близкия и Среден Изток. Врата за търговия и приятелство, мост за сътрудничество и доверие. 

През преходния програмен период с европейско участие бяха изпълнени редица важни за български инфраструктурни проекти, ползата за които е видима за обществото, като автомагистралната мрежа в Южна България, която облекчи транспортните потоци към южната ни граница. 

Очакваме през настоящия програмен период да се доизградят основните жп линии по същото направление”, заяви още Герджиков.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...