Германците са намалили консумацията на бира

01.02.2018 | 17:55
по статията работи: econ.bg
По-голямата част от германската бира се пласира на вътрешния пазар – 86,6% от продукцията е била закупена от местни търговски мрежи
Германците са намалили консумацията на бира
Снимка: БГНЕС

Германските производители на бира са продали през миналата година 9,3 млрд. литра от слабо алкохолната напитка. Това е с 2,5% по-малко отколкото през 2016, а като цяло показателят е най-нисък от 1993, съобщи Федералното статистическо ведомство, цитирани от ТАСС.

По-голямата част от германската бира се пласира на вътрешния пазар – 86,6% от продукцията е била закупена от местни търговски мрежи. За износ са изпратени 16,3% от общия обем. Държавите от ЕС са получили 970 млн. литра, а трети страни – 600 милиона.

Намаляването на консумацията на бира в Германия се обяснява с демографската ситуация в страната – населението застарява и не пие бира с такава охота, твърдят експерти. Освен това те напомнят, че лятото на 2017 беше хладно и дъждовно, което също е намалило продажбите.

През тази година се очаква подобрение на ситуацията благодарение на световния шампионат по футбол, който ще се проведе в Русия, тъй като продажбата на бира расте стабилно при големи спортни събития.

Според средностатистическите данни германците пият по 107 литра бира годишно.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...