Проблемът с блокирането на граничните пунктове с южната ни съседка не се дължи на взаимоотношенията между България и Гърция и, тъй като действията на гръцките фермери блокират европейски транспортен коридор, Европейската комисия може да се намеси и разполага с голям инструментариум за санкции срещу Атина, коментира министърът на транспорта Ивайло Московски пред Българското национално радио (БНР).
Той акцентира върху това, че ръководеното от него ведомство ще направи всичко възможно за компенсиране на икономическите последици върху българските превозвачи, въпреки че гръцките власти са посочили, че не могат да окажат въздействие върху решенията на местните фермери. Щетите върху родните превозвачи не се свеждат само до „стоящия на границата камион“, а те понасят и индиректни негативни ефекти от актовете на земеделците в южната ни съседката, коментира още транспортният министър.
До неделя е имало негласно споразумение с областния управител на Серес да се пропускат определен брой камиони от и към Гърция, но въпреки това колоната на границата беше дълга около 7 км. Причината за протестите на фермерите са предложените реформи в системата на социално осигуряване в южната ни съседка, които ще бъдат под формата на увеличаване на размера на осигуровките.
И в понеделник предвижването през граничните пунктове към границата с Гърция остава блокирано за камиони, предаде БГНЕС. Движението на камиони през „Кулата“ беше блокирано в неделя вечерта, а през „Промахон“ е спряно още от сутринта. По-късно най-вероятно ще бъде спряно и транспортирането на карго през „Илинден“ и „Ексохи“.