Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) ще разглежда всички потребителски жалби и публично ще се произнася по тях. Това каза членът на регулатора Анжела Тонева по време на гконференция в София. Тя уточни, че така потребителите косвено ще могат да влияят върху цената и качеството на услугата.
Според Тонева, за да заработи системата, се прави преустройство на структурата на комисията. Така повече специалисти ще разглеждат жалбите на хората, които обаче трябва да отговарят на определени условия. Корекции на цените на услуги като водоснабдяване или електроенергия се правят на база задължителните показатели за качество, обясни Тонева. Така ако има масово недоволство от качеството на услугата, ще се намалява цената й.
От ДКЕВР обясниха още, че засега не е възможно да се въведе единна цена на водата, предаде Dariknews.bg. Такава идея вероятно ще бъде предложена от МРРБ в изготвящата се водна стратегия, смята експертът в Министерството на околната среда и водите Асен Личев. Според него, ако има отделна водна компания, ще може да се направи така, че всички доставчици на питейна вода да плащат единна такса на държавата, без значение от къде се черпи водата. Като пример Личев даде НЕК и посочи, че може да се създаде и такава национална водна компания.
Екоминистърът Нона Караджова пък каза, че до края на следващата седмица очаква да е готов анализът за водната стратегия, който да дава цели и алтернативни варианти.