Даваме телефона си на търговците срещу лично отношение

14.01.2014 | 13:24
по статията работи: Георги Георгиев
Проучване на IBM показва че потребителите са склонни да се доверят на онлайн веригите ако получат нещо повече в замяна
Даваме телефона си на търговците срещу лично отношение
Снимка: Thinkstock/Guliver

Потребителите навсякъде по света са склонни да споделят с търговците информация за себе си най-вече ако получат индивидуално отношение и добавена стойност в замяна. Това сочат резултатите от изследване на IBM сред над 30 хиляди души в глобален мащаб, изнесено на годишната конференция на Националната търговска федерация (National Retail Federation).

Процентът на потребители, склонни да споделят своето местонахождение с търговските вериги, почти се е удвоил за една година, достигайки до 36%. Близо една трета от потребителите биха споделили данни за социалния си статут, а 22% биха предоставили своя мобилен телефон, за да получават текстови съобщения.

За да спечелят доверието и лоялността на потребителите, доставяйки им допълнителна стойност в замяна, търговците трябва да имплементират Big Data (големи данни) и analytics стратегия, така че да могат да се възползват от информацията, получена от клиентите”.

Според проучването потребителите попадат в 4 различни групи, определяни от техния интерес и употреба на социални и мобилни технологии, докато пазаруват. 19% от проучваните потребители изостават в тази класация - те не използват технологии, за да пазаруват.

Близо 40% от купувачите използват социални и мобилни технологии за събиране на информация, но не са склонни да ги използват за пазаруване. 29% използват социални и мобилни технологии много по-интензивно за всичко - от проучване до поръчване на стоки.

Около 12% от проучваните потребители са класифицирани като “пионерите” (“trailblazers”), тези които използват технологиите през всички канали и базират своя избор на търговска верига в зависимост от това дали тя му предоставя тази възможност.

Анализаторите на IBM предвиждат, че използването на технологии за проучване или пазаруване ще се увеличи в бъдеще.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 10.01   49 г. пр.н.е. – Гай Юлий Цезар пресича Рубикон. 532 г. – Начало на въстанието Ника в Константинопол. 1810 г. – Бракът на Наполеон и Жозефина е...