Потребителите навсякъде по света са склонни да споделят с търговците информация за себе си най-вече ако получат индивидуално отношение и добавена стойност в замяна. Това сочат резултатите от изследване на IBM сред над 30 хиляди души в глобален мащаб, изнесено на годишната конференция на Националната търговска федерация (National Retail Federation).
Процентът на потребители, склонни да споделят своето местонахождение с търговските вериги, почти се е удвоил за една година, достигайки до 36%. Близо една трета от потребителите биха споделили данни за социалния си статут, а 22% биха предоставили своя мобилен телефон, за да получават текстови съобщения.
За да спечелят доверието и лоялността на потребителите, доставяйки им допълнителна стойност в замяна, търговците трябва да имплементират Big Data (големи данни) и analytics стратегия, така че да могат да се възползват от информацията, получена от клиентите”.
Според проучването потребителите попадат в 4 различни групи, определяни от техния интерес и употреба на социални и мобилни технологии, докато пазаруват. 19% от проучваните потребители изостават в тази класация - те не използват технологии, за да пазаруват.
Близо 40% от купувачите използват социални и мобилни технологии за събиране на информация, но не са склонни да ги използват за пазаруване. 29% използват социални и мобилни технологии много по-интензивно за всичко - от проучване до поръчване на стоки.
Около 12% от проучваните потребители са класифицирани като “пионерите” (“trailblazers”), тези които използват технологиите през всички канали и базират своя избор на търговска верига в зависимост от това дали тя му предоставя тази възможност.
Анализаторите на IBM предвиждат, че използването на технологии за проучване или пазаруване ще се увеличи в бъдеще.