Депутатите обсъдиха промените в Закона за движение по пътищата

29.05.2009 | 11:40
по статията работи:
Според Миков ограниченията за младите шофьори не са дискриминация. Борислав Ралчев нарече предлаганите промени абсурдни
Депутатите обсъдиха промените в Закона за движение по пътищата

Снимка:Dariknews.bg

Не дискриминационни норми, а норми в името на живота и здравето на хората предлага новият Закон за движението по пътищата. Това заяви от парламентарната трибуна министърът на вътрешните работи Михаил Миков при обсъждането на второ четене на промените в закона, предаде Агенция "Фокус".

"Ясно, че много хора имат дипломи за висше юридическо образование, но не могат да се явяват пред Върховния съд. Има много лица, които имат дипломи, но те трябва да имат практика и специализация. Никой не казва, че тези лица са дискриминирани", коментира министърът.

По думите Миков забраните за младите шофьори са утвърдена практика в много европейски страни. При около 30% от тежките катастрофи загиват млади хора, съобщи министърът. Ограниченията не са в полза на държавата или на някого друг. Това са норми в полза на младите хора, които още нямат опит, каза той. Според него въвежданите ограничения не са дискриминация във възрастта.

Аз разбирам, че е предизборна ситуация всеки търси някакъв политически дивидент от този закон, отбеляза Миков. Тези законови мерки минават през опита на страни, които въвеждайки ги в последните две - три години значително са намалили пътните инциденти, добави той.

Йордан Мирчев от НДСВ направи принципно предложение да не се използва понятието "млад водач", а "нов водач". Мирчев посочи, че такова е понятието в цяла Европа. По думите му е необходимо да се въведе режим на стимулиране на новия водач, за да имат сила направените промени в Закона за движение по пътищата. Според депутата е необходимо именно новият водач да се стимулира да спазва закона, като получава бонуси от контролните органи. Водачът трябва да получава ежегодно една трета от контролните точки, ако не направи нарушение през първата година, а след още една година да получи още една трета от контролните точки.

Според Мирчев направеното от министъра на вътрешните работи Михаил Миков предложение за наличието на водач-придружител в моторното превозно средство, означава, че придружителят може да бъде 17 годишен с категория М. "Няма ограничения придружителят да е млад водач", категоричен беше депътатът от НДСВ.

Независимият депутат Станчо Тодоров посочи, че текстът, който се предлага от министъра на вътрешните работи няма никаква логика. Според него, когато се дава документ за правоспособност не може да има никакво ограничение. "Трябвало да има стар водач при младия водач. А като направи катастрофата, кой е виновен - младият или старият водач?", попита Тодоров. Той каза още, че това са абсурдни предложения, а този закон се отнася за всички шофьори.

"Причината за катастрофите не е в младите шофьори, напротив те имат повече рефлекси от възрастните. Това не е логиката, която следва да се търси", заяви Тодоров. По думите му, по-важно е да се ограничат подкупите за вземането на документи за правоспособност, защото именно тогава се правят нарушенията.

Народният представител Борислав Ралчев също възрази срещу предложенията в новия Закон за движението по пътищата да се въведат забрани за младите водачи. Депутатът заяви, че не може да се забрани на младите водачи да шофират превозно средство с двигател с вътрешно горене до 1600 куб. см., тъй като е трудно да се установи какъв е обемът. Ралчев добави, че това ограничение е неоснователно.

Депутатът е против забраната младият водач да превозва непълнолетни лица, освен в присъствието на придружител. Според Ралчев е абсурдно да се въвежда ограничението младият водач да няма право да шофира от 23 часа до 5 часа. "Пишете да не могат да ходят на дискотека, ако това е свързано с движението по пътищата", каза още депутатът. По думите с този закон се прави опит по популистки начин да се внуши, че младият водач е лош водач.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...