От 20 юни (следващия понеделник) "Софийска вода" започва трайно прекъсване на водоснабдяването на 200 индивидуални клиенти от блокове етажна собственост, заради натрупани големи задължения към
дружеството за ползвани ВиК услуги. Средно на всяко от тези домакинства се пада дълг в размер на 2 500 лева, а общата сума възлиза на половин милион лева.
Трайното прекъсване на водоснабдяването е последна мярка, която дружеството предприема срещу нередовните платци. Всички домакинства с индивидуални партиди, които са включени в списъка за влизане в
процедура за трайно прекъсване на водоснабдяването, са били посетени с цел преговори за решаване на проблема и уведомяване за датата на предстоящото спиране на водоподаването.
Според анализите около 89% от несъбраните вземания се дължат от домакинства, а останалите са търговски потребители. Общият размер на натрупания дълг към дружеството до момента е близо 59 млн. лв. и
е по-голям от размера на годишните инвестиции, посочват от столичното ВиК дружество.
Клиентите с две просрочия и дълг над 30 лв. получават обаждания по телефона, специалисти "преговори с клиенти" извършват посещения в имотите, за които има натрупан дълг и предлагат различни
възможности за плащане. Важно е да се отбележи, че представителите на "Софийска вода" винаги се легитимират със служебни карти.
От "Софийска вода" в заключение коментират, че не толерират некоректните потребители и ще продължи да предприема всички законови средства за събирането на дългове.