До края годината започва строителството на магистралата до Сърбия. Трасето ще бъде с дължина от 32 км, а по предварителни оценки за строителството ще са необходими около 70 млн. евро.
Част от средствата ще бъдат дадени по новата оперативна програма „Транспорт”, а друга - от новия финансов инструмент „Свързана Европа”. През следващите месеци трябва да започнат и търговете за
избор на изпълнител.
Аутобанът трябва да свърже София и Ниш, като в Сърбия неговото изграждане вече е започнало. Финансирането на обекта се отпуска по две програми, тъй като цялото трасе не е допустимо за финансиране
по „Свързана Европа”.
Средствата, които могат да се използват за пътна инфраструктура, няма да са достатъчни за аутобана, който се планира да бъде изграден, посочи зам.-министърът на транспорта Петър Киров. Финансовият
ресурс, с който страната ще разполага, е около 400 млн. евро. От тях най-много 10%, или близо 40 млн. евро, ще могат да се използват за строителство на пътища.
Общо над 800 млн. евро се очаква да бъдат договорени от бюджета на новата програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020” до края на тази година. По-голямата част от тях ще бъдат предоставени по три проекта. Единият е магистралата до Сърбия, а останалите два са третият лъч на метрото и жп линията Русе - Варна, обясни Киров, цитиран от в. "Монитор".
Вчера министърът на транспорта Данаил Папазов заяви, че през следващите 7 години България предвижда да получи близо 1,6 млрд. евро безвъзмездна помощ по оперативната програма. С националното съфинансиране бюджетът ще достигне почти 1,9 млрд. евро.