ЕК: Ако нещо не се промени, ще се забавят половината полети през 2030 г.

10.05.2012 | 18:24
по статията работи: Петя Бързилска
Комисията планира да предложи до края на 2012 г. промени на съществуващото законодателство за правата на пътуващите с въздушен транспорт
ЕК: Ако нещо не се промени, ще се забавят половината полети през 2030 г.
Снимка: Commons.wikimedia.org

 

Половината от полетите през 2030 г. ще са подложени на забавяния, при положение, че нищо не се промени, смята Европейската комисия (ЕК). Институцията припомни, че целият процес на осъществяване на инвестициите в летищата често отнема десетилетия, предаде Европейският парламент (ЕП).

В тази връзка на 8 май комисията по транспорт на Европейския парламент проведе изслушване на представители на авиационната индустрия във връзка със законодателни предложения, насочени към намаляване на забавянията на европейските летища и подобряване на услугите за пътниците и самолетния екипаж.

Въздушният пътникопоток през летищата на ЕС се очаква да нарасне значително, което би могло да доведе до претоварване на трафика и още повече забавяния в пътуването. За да бъде решен проблемът с допълнителното разширяване на летищата, ЕК предлага да се реформира системата на разпределение на т. нар. слотове - разрешения, предоставяни на авиокомпания да излети или кацне на дадено летище в определен ден и час.

Представителят на Комисията Матю Болдуин заяви: "Нашите най-натоварени летища просто не се използват, както би следвало. Затова едно от нещата, които ние искаме да насърчим, е преминаването на слотове от една компания в друга чрез вторична търговия. Това ще помогне слотовете да отиват в онези компании, които могат да ги използват най-добре."

Симон Смит, експерт по регулирането на въздушния трафик в консултантската компания Steer Davies Gleave, защити тезата, че не е задължително авиокомпаниите, които държат определени слотове в продължение на 20 години, да са онези, които биха ги използвали най-ефективно. "Сега е много трудно конкурентни компании да влязат на най-натоварените летища. Ryanair и Easyjet успяха да се разраснат, единствено като избягват най-натоварените летища". Въвеждането на вторична търговия на слотове между авиокомпании, при което те ще могат да купуват и продават слотове една от друга, би могло да доведе до съществени промени на някои от водещите летища, каза той.

Същевременно Комисията планира да предложи до края на 2012 г. промени на съществуващото законодателство за правата на пътуващите с въздушен транспорт.

От Парламента напомнят, че с резолюция от 29 март 2012 г. евродепутатите са настояли за предоставяне на по-пълна информация и по-добро обслужване на пътниците, които не могат да излетят поради забавяне или анулиране на полет. Те също така искат затягане на правилата за компенсации в подобни случаи, както и при забавяне на багажа.

Депутатите също така разглеждат предложения, които целят увеличаване на капацитета на европейските летища, намаляването на забавянията и подобряването на качеството на обслужването на пътниците. Гласуването по т.нар. законодателен пакет за летищата е планирано за есента. 

Припомняме, че на 19 април 2012 г. Парламентът одобри споразумението между ЕС и САЩ за предоставяне на регистрационни данни на пътниците.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...