ЕК започва наказателна процедура заради монополите на Летище София

30.09.2010 | 16:29
по статията работи:
Това трябва да стане най-късно до два месеца. Според Брюксел летището се поддържав в условия на монопол
ЕК започва наказателна процедура заради монополите на Летище София

Европейската комисия отправи искане към България за осигуряване на недискриминационен достъп до пазара на наземни услуги на Летище София на доставчиците на съответните услуги.

От Брюксел смятат, че страната не изпълнява задълженията си по силата на Директива 96/67/EC, съгласно която на всеки доставчик на услуги трябва да се предостави възможност да участва в конкурсна процедура за предоставяне на наземни услуги като обработка на багаж, кетъринг, обслужване с горива и масла и превозване на пътници.

Според директивата от държавите-членки се изисква да отворят пазарите си на наземни услуги, така че всеки доставчик да може да предлага услуги на европейско летище с годишен пътникопоток над 2 млн. души или годишен товарооборот над 50 000 тона. В България единственото летище, което отговаря на тези условия, е Летище София, става ясно от информацията на ЕК.

Ако в срок от два месеца България не се съобрази с искането, което, в съответствие с процедурите на ЕС при неизпълнение на задължения, е под формата на мотивирано становище, случаят може да бъде отнесен пред Съда на Европейския съюз.

Комисията смята, че България не изпълнява задълженията, които има по европейското право, чрез следните действия:

  • налагане на прекомерни условия за одобряване на доставчиците на услуги;
  • поддържане на Летище София на ситуация на монопол;
  • неспособност да организира подходящи процедури за подбор след решението си да ограничи броя на доставчиците на услуги на летището;
  • неспособност да осигури недискриминационен достъп на доставчиците на услуги до летищната инфраструктура.

Освен посочените по-горе услуги тук се включват и тези, свързани с обслужването на пътниците като билетно и багажно обслужване на регистрационните гишета. Целта е въздушните превозвачи да разполагат с най-конкурентоспособните наземни услуги, което косвено е в полза и на пътниците. Същевременно обаче при четири категории услуги (багаж, перонно обслужване, товари и пощенски пратки, горива и масла) държавите-членки имат възможност да ограничат броя на доставчиците най-малко до двама.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 19.09   335 г. – Далмаций е повишен в цезар и става управител на провинциите Тракия и Македония на Римската империя. 1356 г. – Стогодишната война: В Битката при Поатие...