ЕК започва наказателна процедура заради монополите на Летище София

30.09.2010 | 16:29
по статията работи:
Това трябва да стане най-късно до два месеца. Според Брюксел летището се поддържав в условия на монопол
ЕК започва наказателна процедура заради монополите на Летище София

Европейската комисия отправи искане към България за осигуряване на недискриминационен достъп до пазара на наземни услуги на Летище София на доставчиците на съответните услуги.

От Брюксел смятат, че страната не изпълнява задълженията си по силата на Директива 96/67/EC, съгласно която на всеки доставчик на услуги трябва да се предостави възможност да участва в конкурсна процедура за предоставяне на наземни услуги като обработка на багаж, кетъринг, обслужване с горива и масла и превозване на пътници.

Според директивата от държавите-членки се изисква да отворят пазарите си на наземни услуги, така че всеки доставчик да може да предлага услуги на европейско летище с годишен пътникопоток над 2 млн. души или годишен товарооборот над 50 000 тона. В България единственото летище, което отговаря на тези условия, е Летище София, става ясно от информацията на ЕК.

Ако в срок от два месеца България не се съобрази с искането, което, в съответствие с процедурите на ЕС при неизпълнение на задължения, е под формата на мотивирано становище, случаят може да бъде отнесен пред Съда на Европейския съюз.

Комисията смята, че България не изпълнява задълженията, които има по европейското право, чрез следните действия:

  • налагане на прекомерни условия за одобряване на доставчиците на услуги;
  • поддържане на Летище София на ситуация на монопол;
  • неспособност да организира подходящи процедури за подбор след решението си да ограничи броя на доставчиците на услуги на летището;
  • неспособност да осигури недискриминационен достъп на доставчиците на услуги до летищната инфраструктура.

Освен посочените по-горе услуги тук се включват и тези, свързани с обслужването на пътниците като билетно и багажно обслужване на регистрационните гишета. Целта е въздушните превозвачи да разполагат с най-конкурентоспособните наземни услуги, което косвено е в полза и на пътниците. Същевременно обаче при четири категории услуги (багаж, перонно обслужване, товари и пощенски пратки, горива и масла) държавите-членки имат възможност да ограничат броя на доставчиците най-малко до двама.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....