ЕК започва наказателна процедура заради монополите на Летище София

30.09.2010 | 16:29
по статията работи:
Това трябва да стане най-късно до два месеца. Според Брюксел летището се поддържав в условия на монопол
ЕК започва наказателна процедура заради монополите на Летище София

Европейската комисия отправи искане към България за осигуряване на недискриминационен достъп до пазара на наземни услуги на Летище София на доставчиците на съответните услуги.

От Брюксел смятат, че страната не изпълнява задълженията си по силата на Директива 96/67/EC, съгласно която на всеки доставчик на услуги трябва да се предостави възможност да участва в конкурсна процедура за предоставяне на наземни услуги като обработка на багаж, кетъринг, обслужване с горива и масла и превозване на пътници.

Според директивата от държавите-членки се изисква да отворят пазарите си на наземни услуги, така че всеки доставчик да може да предлага услуги на европейско летище с годишен пътникопоток над 2 млн. души или годишен товарооборот над 50 000 тона. В България единственото летище, което отговаря на тези условия, е Летище София, става ясно от информацията на ЕК.

Ако в срок от два месеца България не се съобрази с искането, което, в съответствие с процедурите на ЕС при неизпълнение на задължения, е под формата на мотивирано становище, случаят може да бъде отнесен пред Съда на Европейския съюз.

Комисията смята, че България не изпълнява задълженията, които има по европейското право, чрез следните действия:

  • налагане на прекомерни условия за одобряване на доставчиците на услуги;
  • поддържане на Летище София на ситуация на монопол;
  • неспособност да организира подходящи процедури за подбор след решението си да ограничи броя на доставчиците на услуги на летището;
  • неспособност да осигури недискриминационен достъп на доставчиците на услуги до летищната инфраструктура.

Освен посочените по-горе услуги тук се включват и тези, свързани с обслужването на пътниците като билетно и багажно обслужване на регистрационните гишета. Целта е въздушните превозвачи да разполагат с най-конкурентоспособните наземни услуги, което косвено е в полза и на пътниците. Същевременно обаче при четири категории услуги (багаж, перонно обслужване, товари и пощенски пратки, горива и масла) държавите-членки имат възможност да ограничат броя на доставчиците най-малко до двама.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 18.09   96 г. – След убийството на Домициан за римски император е определен Нерва – първият от Петимата добри императори. 1502 г. – Христофор Колумб достига...