Правилата за самонаетите шофьори на камиони трябва да са същите като за транспортните компании. Това е решението на комисията по заетост и социални дейности към Европейския парламент. За шофьорите, наети от транспортни компании, има строги правила, като например задължителни почивки и лимит на седмичните работни часове, които са продиктувани от опасенията за здравето на работещите и сигурността по пътищата.
Самонаетите шофьори обаче са изключени от директивата за работно време и за тях правилата не важат. В директивата, която е в сила от 2002 година, е посочено още, че шофьорите със собствен камион или автобус, ще трябва да спазват правилата за останалите шофьори, наети от транспортни фирми, от март 2009 година. През октомври 2008 година обаче ЕК обясни, че това не е необходимо и предложи директивата да не влиза в сила.
Парламентът не прие тези аргументи и работата отново беше върната в комисията по заетост.
Сега опасенията на някои европейски депутати са, че част от самонаетите шофьори реално не са такива - те имат собствено транспортно средство, но нямат свободата да избират клиента, на когото да предложат услугата си. В дискусиите в парламента обаче се появи и мнението, че решението за регулиране на работното време на самонаети работници може да се окаже прецедент в ЕС. Досега няма практика институциите да се намесват в работата на хората, които се осигуряват сами.