Шофьорите на камиони, които нарушават работното време, времето за почивка или условията на работа, трябва да получават ясни и сравними наказания навсякъде в ЕС. Това гласи резолюция на Европейския парламент, одобрена от депутатите във вторник (18 май). В документа евродепутатите критикуваха широките граници, в които се движат глобите за нарушителите в общността.
За пример е посочено, че глобата, която плащат шофьорите на камиони в Испания, нарушили с 2 часа работното време, е 4,6 хил. евро. За сравнение в Гърция за подобно нарушение се плащат 400 евро. Методите за определяне на тежестта на нарушението също варира в широки граници в страните от ЕС. В някои държави например притежаването на повече от една валидна шофьорска книжка се счита за леко престъпление, въпреки че европейското законодателство го окачествява като „много сериозно", допълват от ЕП.
В своята резолюция европейските депутати призоваха страните от ЕС да намерят „законен и практически начин" да намалят разликите между типовете и нивата на наказанията. Трябва да бъдат постановени минимални и максимални нива на наказанията за всяко нарушение, съветват още от парламента. Междувременно народните представители отложиха гласуването си по Директивата за работното време в сектора на транспорта. Гласуването ще се проведе по време на юнската сесия на Европейския парламент.