ЕС натиска Google за личните данни на потребителите

16.10.2012 | 15:36
по статията работи: Елица Елефтерова
Водейки разследването от името на целия съюз френският орган по интернет сигурността, вече е поставил много въпроси относно законността на новата политика за личните данни на Google
ЕС натиска Google за личните данни на потребителите

Европейският съюз иска от Google да промени политиката си по опазване на личните данни на потребителите си, предаде “Ройтерс”. Мерките идват, след като френската Национална комисия за информационната сигурност, започна разследване за дейността на американския интернет гигант.

Водейки разследването от името на целия съюз френският орган по интернет сигурността, вече е поставил много въпроси относно законността на новата политика за личните данни на Google, която компанията въведе в началото на март 2012г.

Проблемът идва от консолидацията на базата данни от всички индивидуални потребителски акаунти на Google в едно. Между тях са YouTube, Gmail и социалната мрежа Google+.

Регулаторът смята, че като събира толкова информация на едно място, се създават рискове по опазването на личното пространство на потребителя. В писмо до Google, подписано от 24 страни-членки на ЕС, се иска промяна в начина на събиране на лична информация.

Засега Google не са дали отговор на писмото, нито са коментирали проблема пред медиите. Когато компанията въведе новата услуга, оттам заявиха, че това ще улесни работата в интернет и ще подобри услугите за клиентите. От Google и преди са изтъквали, че са напълно наясно с европейското право и че няма да го нарушават.

В писмото си страните посочват 12 точки, изпълнението на които, според тях, ще реши проблема. Част от исканията наблягат на това потребителите да бъдат информирани за използването на данните им по по-информиращ начин.

В тях се настоява също Google ясно да посочва какви са целите на събирането на информацията на потребителите.

Google и други интернет платформи използват данните на потребителите си, за да продават реклами, които според тях са много по-фокусирани от телевизионните реклами, поради обработването на личната информация.

Припомняме, преди пет дни тийнейджър, открил бъг в браузъра Google Chrome, спечели 60 хиляди долара от интернет гиганта. Компанията е известна с практиката да плаща на хакери, наричани бели шапки“ (“white hats”) за откриването на пролуки в сигурността и бъгове в продуктите. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...