Европейският съюз иска от Google да промени политиката си по опазване на личните данни на потребителите си, предаде “Ройтерс”. Мерките идват, след като френската Национална комисия за
информационната сигурност, започна разследване за дейността на американския интернет гигант.
Водейки разследването от името на целия съюз френският орган по интернет сигурността, вече е поставил много въпроси относно законността на новата политика за личните данни на Google, която
компанията въведе в началото на март 2012г.
Проблемът идва от консолидацията на базата данни от всички индивидуални потребителски акаунти на Google в едно. Между тях са YouTube, Gmail и социалната мрежа Google+.
Регулаторът смята, че като събира толкова информация на едно място, се създават рискове по опазването на личното пространство на потребителя. В писмо до Google, подписано от 24 страни-членки на ЕС,
се иска промяна в начина на събиране на лична информация.
Засега Google не са дали отговор на писмото, нито са коментирали проблема пред медиите. Когато компанията въведе новата услуга, оттам заявиха, че това ще улесни работата в интернет и ще подобри
услугите за клиентите. От Google и преди са изтъквали, че са напълно наясно с европейското право и че няма да го нарушават.
В писмото си страните посочват 12 точки, изпълнението на които, според тях, ще реши проблема. Част от исканията наблягат на това потребителите да бъдат информирани за използването на данните им по
по-информиращ начин.
В тях се настоява също Google ясно да посочва какви са целите на събирането на информацията на потребителите.
Google и други интернет платформи използват данните на потребителите си, за да продават реклами, които според тях са много по-фокусирани от телевизионните реклами, поради обработването на личната
информация.
Припомняме, преди пет дни тийнейджър, открил бъг в браузъра Google Chrome, спечели 60 хиляди долара от интернет гиганта. Компанията е известна с
практиката да плаща на хакери, наричани “бели шапки“ (“white hats”) за откриването на пролуки в
сигурността и бъгове в продуктите.