ЕС препоръчва безопасността при работа да се включи в университетското образование

29.06.2010 | 12:19
по статията работи:
Доклад разглежда предизвикателствата на включването на БЗР в университетските програми
ЕС препоръчва безопасността при работа да се включи в университетското образование

Бъдещите архитекти, инженери, здравни работници и бизнес администратори ще се нуждаят от осведоменост за безопасността и здравето при работа (БЗР) и да включат управлението на риска в трудовото си ежедневие, ако желаят да опазят своята безопасност (и на намиращите се в близост лица) при работа. Нов доклад разглежда предизвикателствата на включването на БЗР в университетските програми, както и предоставя примери за въображаеми начини за преодоляване на тези предизвикателства.

Както посочи Юка Такала, директор на Европейската агенция за безопасност и здраве при работа (EU-OSHA), новият доклад е просто последният елемент от текущата инициатива на EU-OSHA в подкрепа на включването на БЗР в образованието на всички равнища. "Образованието е от ключово значение за развитието на култура на предотвратяване на риска", заяви той. "Но нещата не се изчерпват с това децата и младежите да бъдат обучени да живеят и работят по-безопасно. Ако искаме БЗР наистина да се превърне в неразделна част от управлението на бизнеса и операциите, всички бъдещи ръководители и професионалисти трябва да получат образование относно риска във връзка с тяхната роля и отговорности."

Когато става въпрос за включването на БЗР в университетското образование обаче съществуват няколко особени предизвикателства. Често има недостиг на преподавателски състав с опит в областта, както и липса на достатъчно материали за обучение по БЗР, подходящи за университетско равнище. Възможно е да липсват достатъчно средства за разработване на образованието по БЗР в университетите в сравнение с училищата, а също така университетските програми да отдадат предимство на теоретичната пред практическата активна подготовка.

Въпреки това, както се подчертава в доклада, съществуват примери от цяла Европа за успешно въвеждане на БЗР в университетското образование. Факторите, способстващи за въвеждането на БЗР в университетите включват:

  • Сътрудничество с приемни лица и организации (в Германия, например, няколко университети работят в партньорство за обединяване на ресурси на БЗР)
  • Образованието по БЗР да стане част от програмите, а не просто придатък (примерите включват интегриране на елементи на БЗР в инженерните програми към Университета в Ливърпул, Обединено кралство)
  • Ангажиране на студентите в управлението на здравословните и безопасни условия в тяхната учебна среда (както в Технологичния институт в Дъблин, където студентският синдикат помага на университета да изпълни задълженията си във връзка с БЗР).

В доклада е представен анализ на всички фактори за успех, установени в отделните случаи. Накрая се препоръчва разработването на "общоуниверситетски подход" който е съчетание от БЗР, образование относно риска и практически стъпки, които предприемат университетите, за да осигурят безопасна и здравословна работна среда за служителите и студентите си, съобщават от Европейската агенция за безопасност и здраве при работа.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 24.02   303 г. – Император Диоклециан издава указ за преследване на християните в Римската империя. 1303 г. – Битката при Рослин, част от Първата война за независимост...