За мнозина (особено по-младите онлайн потребители) пъстроцветното лого на Google съществува от зората на човечеството. Но истината, естествено, е различна. Споменатото лого през годините е преминало по един особено трънлив път, за да се стигне до днешния му статут сред модерните дигитални потребители по света.
Истината е, че когато си говорим за дизайн на лого, преди да полетиш, е наложително да паднеш от високо не един и два пъти. В случая на Google – дори и повече.
Колкото и невероятно да звучи, е имало едричък шанс гигантът, който познаваме днес, да се е зовял BackRub. Първото лого на BackRub датира от 1996 година (виж снимката), но то определено не е имало привличащата мощ, която са търсили създателите на Google Лари Пейдж и Сергей Брин.
Google започва да оформя своята позната на милиарди форма през 1997 година, но дори тогава, избраната визия е ужасно далеч от минималистичния, адски симплистичен дизайн на моментното лого.
Истината е, че компанията Google може да е само на 17 години, но през споменатия период логото на въпросната е претърпяло повече метаморфози, редизайни, генерални промени и малки „пипвания“, отколкото мнозина предполагат.
В следващите редове ще проследим развитието на логото на Google, от 1997 година до днес.
1997
Скромното начало на Google, стартирало и формирало формата на своето лого на сървърите на Станфордския университет. Вероятно за щастие (на дизайнера на логото) всякаква информация за човека, който стои зад този визуален фундамент във формата на лого, липсва.
1998
В случая вече можем да говорим за значително подобрено оформление на логото, което в основата си вече напомня на базовия модел, който е заседнал в създанието на милиарди потребители. Зад него стои единият от създателите на Google Сергей Брин. Програмата, с която го е създал, е безплатният графичен редактор GIMP.
1999
През въпросната година Google решава да се заиграе с цветовете на логото, вземайки на заем и удивителната от Yahoo. За щастие споменатият знак живее за кратко на териториите на логото на Google. През 1999 година компанията на Лари Пейдж и Сергей Брин създава множество прототипи на логото, които можете да разгледате в нашата галерия.
1999 до 2010
Най-накрая в играта, наречена формиране на логото на Google, се включва бразилската дизайнерка Рут Кедър. Тя предоставя лого, което буквално се пренася в главите на хората, формирайки модерната визия на Google. Ето и думите на дизайнерката:
„Бяхме изготвили редица цветови итерации. В крайна сметка се спряхме на основните цветове, но добавихме и втори цвят на буквата L, която върна идентичността на Google – а именно, че компанията не следва строги правила...“
2010 до 2013
Лека промяна на логото, която се състои основно в по-светла цветова гама и минимални промени в репродукцията на сенките. И въпреки че вече не е основното лого на Google, то все още може да бъде видяно на някои Google сайтове като носталгичен призрак от миналото на гиганта.
2013 до днес
Достигаме до стандартното лого, което краси днес всичко свързано с компанията. Google реши да заложи на плоскостта, използвайки омекотяване на определени ъгли в логото, правейки го същевременно и по-лесно за четене, когато е в по-малък размер.
Необходимо е дебело да подчертаем, че настоящият текст не обхваща десетките варианти на логото на Google, които са персонално обвързани с популярни събития по целия свят. Лога, които са различни за различните части на планетата.