Една четвърт от работодателите у нас не предлагат допълнително здравно осигуряване

18.02.2015 | 13:00
по статията работи: Десислава Маданска
Служителите предпочитат да са стимулирани с ваучери за спорт и спа процедури
Една четвърт от работодателите у нас не предлагат допълнително здравно осигуряване
Снимка: Thinkstock/Guliver

Само една четвърт от работодателите в България не предлагат допълнително здравно осигуряване на служителите си. 44% от наетите, които получават придобивки, не са доволни от тях и смятат, че те не посрещат нуждите им. От друга страна, 56% смятат, че придобивките отговарят на потребностите им, показва проучване на Аон България.

От данните става ясно, че най-желано от служителите е допълнителното здравно осигуряване, което да включва и стоматологична помощ и разходи за диоптрични стъкла и очила.

На второ място в предпочитанията се нареждат ваучерите за спорт и спа процедури, които набират все по-голяма популярност. Допълнителните дни платен годишен отпуск традиционно са добър и предпочитан стимул от служителите, следван непосредствено от осигурен транспорт до работното място. Като придобивка се ценят още ваучерите за такси и картите за градски транспорт, служебният автомобил също. Допълнителните бонуси за добре свършена работа също се приветстват от служителите.

Оказва се, че комуникацията със служителите влияе на оценката на придобивките – някои служители не са наясно какво точно получават и как да се възползват от дадена придобивка. И въпреки че 91% от компаниите в България инвестират в комуникиране на програмите си за стимулиране и придобивки, електронната поща се оказва най-използвания, но в същото време и най-старомоден и неефективен начин. Все още в България само 32% от компаниите имат специален електронен портал, който ползват за целта. За разлика от това, този канал е използван от работодателите в Европа в най-голяма степен. Алармиращ е фактът, че едва 24% от работодателите в България планират да въведат нови канали за комуникация на придобивките.

Няколко са причините компаниите да комуникират какво получават техните служители в допълнение на месечното им възнаграждение. Една от тях е задържане и повишаване нивото на ангажираност на служителите, както и тяхното мотивиране. Друга основна цел е да постигнат правилно разбиране и използване на предоставяните придобивки. Не на последно място, компаниите го правят, за да задържат и привличат таланти, както и да бъдат социално отговорни към своите служители. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...