Само една четвърт от работодателите в България не предлагат допълнително здравно осигуряване на служителите си. 44% от наетите, които получават придобивки, не са доволни от тях и смятат, че те не посрещат нуждите им. От друга страна, 56% смятат, че придобивките отговарят на потребностите им, показва проучване на Аон България.
От данните става ясно, че най-желано от служителите е допълнителното здравно осигуряване, което да включва и стоматологична помощ и разходи за диоптрични стъкла и очила.
На второ място в предпочитанията се нареждат ваучерите за спорт и спа процедури, които набират все по-голяма популярност. Допълнителните дни платен годишен отпуск традиционно са добър и предпочитан стимул от служителите, следван непосредствено от осигурен транспорт до работното място. Като придобивка се ценят още ваучерите за такси и картите за градски транспорт, служебният автомобил също. Допълнителните бонуси за добре свършена работа също се приветстват от служителите.
Оказва се, че комуникацията със служителите влияе на оценката на придобивките – някои служители не са наясно какво точно получават и как да се възползват от дадена придобивка. И въпреки че 91% от компаниите в България инвестират в комуникиране на програмите си за стимулиране и придобивки, електронната поща се оказва най-използвания, но в същото време и най-старомоден и неефективен начин. Все още в България само 32% от компаниите имат специален електронен портал, който ползват за целта. За разлика от това, този канал е използван от работодателите в Европа в най-голяма степен. Алармиращ е фактът, че едва 24% от работодателите в България планират да въведат нови канали за комуникация на придобивките.
Няколко са причините компаниите да комуникират какво получават техните служители в допълнение на месечното им възнаграждение. Една от тях е задържане и повишаване нивото на ангажираност на служителите, както и тяхното мотивиране. Друга основна цел е да постигнат правилно разбиране и използване на предоставяните придобивки. Не на последно място, компаниите го правят, за да задържат и привличат таланти, както и да бъдат социално отговорни към своите служители.