Енерго-Про разсрочва с две седмици плащанията на клиентите си с две фактури

06.02.2015 | 17:30
по статията работи: econ.bg
Само 6,35% от електромерите на фирмата позволяват дистанционно отчитане, показва проверка
Енерго-Про разсрочва с две седмици плащанията на клиентите си с две фактури
Снимка: Thinkstock/Guliver

От електроразпределителното дружество Енерго-Про обявиха, че ще разсрочат безлихвено с две седмици плащането на втората фактура за своите клиенти, които получиха по две фактури за последния месец. Случаят предизвика незабавна реакция от страна на енергийното министерство, което започна проверка на компанията.

Според резултатите от нея само 6,35% от електромерите на Енерго-Про позволяват дистанционно отчитане. Проверката бе извършена въз основа на заповед на министър Теменужка Петкова заради множеството сигнали от клиенти на дружеството.

“Проверяващите експерти от министерството са установили, че клиентите на дружествата "Енерго-Про мрежи" и "Енерго-Про продажби" не получават навременна информация за консумираната от тях електроенергия, както и за броя фактури. Такава информация получават едва на гишетата за плащане в центъра за обслужване на клиенти”, обясняват още от министерството.

От ведомството припомнят, че потребителите имат право да получат информация за размера на задълженията си и срока за плащане чрез телефонно обаждане в информационния център или от интернет страницата на дружеството.

Според експертите от енергийното министерство в сайта на ЕРП-то е видна само последната фактурирана енергия и сума за плащане, а предистория липсва. В общите условия за продажба на електрическа енергия на дружеството обаче е записано, че фирмата е задължена да предоставя хартиена или електронна фактура само при поискване от клиентите, с възможност за предистория до 3 години назад.

Клиентите на "Енерго-Про мрежи" и "Енерго-Про продажби" нямат навременна информация за консумирана енергия, не са защитени от получаване на две фактури за месец с еднакъв падеж и този метод на работа с клиенти не отговаря на изискванията на Директива 2012/27/ЕС относно енергийната ефективност по отношение достъп до данни и информираност за консумацията на енергия, съобщават още от МЕ.

Проверката на експертите от ведомството във Варна и Шумен по случаен принцип на сгради, в които клиенти са получили по две фактури установи неточно превключване на тарифите от дневна/нощна електроенергия спрямо астрономическото време.

Извършена бе техническа проверка на електромерните табла със запис на моментните показания на електромерите и настройката на часовниците. Във Варна отклоненията са около 30 минути, а в Шумен – 8 минути. В Шумен е установен един случай с отклонение на електромер от 3 часа и 40 минути.

В рамките на проверката е предоставен график, според който в един от проверените блокове освен редовните дати за отчет 25.09, 23.10,22.11, 21.12.2014г., е имала междинен отчет 12.01 и краен отчет 26.01.2015г. Ръководството на дружеството и директор „Фактуриране“ оправдаха този междинен отчет от необходимостта за спазване на Кодекса на труда и обезпечаване на полагащите се междуседмична почивка на отчетниците, от една страна и недопускане на период между две отчитания повече от 31 дни, от друга.

Анализът на датите показва, че "Енерго-Про мрежи" е осигурило три почивни дни за отчетниците през Коледните празници ( 24-26 декември 2014г.) за блок за отчет №3 е било възможно, за да спази ограничението за месечен отчет не по-дълъг от 31 дни, да се извърши междинен отчет през м. януари 2015г.

По този начин са издадени две фактури за потребена енергия, едната за период от 22 дни, а втората за период от 14 дни.Във връзка с получените две фактури в дружествата на Енерго-Про са получени общо 71 жалби и 3167 телефонни оплаквания. Още 169 клиенти са задавали въпроси в специализираните центрове на дружеството, а 58 души – по имейл.

Министерството на енергетиката ще предостави резултатите от проверката по компетентност на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...