Координационният съвет на Синдиката на железничарите в България (СЖБ) – КНСБ ще организира протест пред сградата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията на 30 май. Събитието ще бъде под надслов:
- Не на унищожаването на българската железница;
- Запазване на работните места;
- Запазване на социалните придобивки при пътуване на българските железничари, членовете на техните семейства и на пенсионерите от системата на железопътния транспорт.
При нерешаване на проблемите Стачният комитет на СЖБ има за задача да подготви и проведе регионални протестни митинги за защита правата и икономическите интереси на българските железничари. Това става ясно от информацията на КНСБ.
Съкращаването на 850 работници от БДЖ засега се отлага. Това съобщи вчера ресорният Ивайло Московски. Той обясни, че все още има работници, които ще бъдат освободени от работа по стачното споразумение, сключено миналата година. След това ще се обмислят по-нататъшните действия на превозвача, информира Дарик радио.
Междувременно във вторник от КТ "Подкрепа" заявиха, че БДЖ не разполага ст достатъчно изправни локомотиви и вагони. Това е причината да бъдат спирани влакове, каза председателят на Транспортния синдикат Розен Зарков, цитиран от БНР. Той обясни:
"Вече нямаме и спални вагони. Днес спира да се движи последният спален вагон поради техническа невъзможност. Поръчката на 30 спални вагони от Турция, които ще дойдат, аз имам чувството, че някъде затънаха в Босфора тези вагони. На ден трябва да вървят около 530 пътнически вагона и около 70 мотриси. В момента на ден вървят 170 вагона и наполовина мотриси. Бяха спрени влакове в края на 2011 година, като се и лансираше тезата, че няма пътници - това са абсолютни лъжи. Влаковете се спряха, защото няма вагони и локомотиви".
Припомняме ви, че последната стачка в БДЖ започна на 24 ноември и приключи в дните преди Коледа. Тогава бяха подписан колективният трудов договор (КТД) в "БДЖ Пътнически превози", след като няколко дни по-рано стана факт и КТД в "БДЖ Товарни превози". В споразумението се посочва, че отпуските се намаляват с два дни и вече стават 20 дни. При пенсиониране железничарите ще получават като обезщетение вече по 8 заплати, а не 9, както е било досега. Освен това заплатите няма да бъдат намалявани до 1 юни 2012 г. След тази дата обаче в сила ще влезе бонусната система при заплащането на труда на железничарите. Към момента около 1000 души доброволно са напуснали дружеството.