Изпълнителният директор на НАПИ Иван Атанасов и министърът на регионалното развитие и благоустройство Асен Гагаузов вчера дадоха официален старт по основната реконструкция на път II-11
Гиген-Милковица в Плевенска област, съобщиха от агенцията.
На брифинга след "първата копка" Иван Атанасов каза, че след като през миналия месец са изтеглени процедурите по Оперативната програма “Регионално развитие", сега се подготвят новите пакети, които
трябва да бъдат внесени в МРРБ, разгледани и до края на януари да стартират тръжните процедури. Предвижда се в ранна пролет да има договори и да започне същинската работа.
"Съвсем наскоро актуализирахме графиците на АМ “Струма" и АМ “Марица" по Оперативна програма “Транспорт”. В съответствие със споразумението, което подписваме с Министерството на транспорта, ще
стартират процедурите. В началото на следващата година ще имаме изпълнители, каза още Атанасов.
"В момента договаряме с Министерството на транспорта да включим в програмата ни и т.нар. Северна дъга на Околовръстния път. По този ще изградим връзката на АМ “Хемус” – гара Яна – Северната дъга - АМ
“Люлин” и изцяло ще направим северната част на Околовръстното шосе на София. За продължението АМ “Хемус” се подготвя концесионна процедура, поясни още изпълнителният директор.
На въпрос готова ли е агенцията да посрещне зимата Иван Атанасов отговори утвърдително. Вече е отворена за движение АМ “Хемус” с изключение на виадуктът ”Бебреш”, където приключва запълването на
фуги. През седмицата ще бъде отворен и прохода Хаинбоаз.
Пътят Гиген – Милковица е част от Лот 2 на Проект за рехабилитация на пътната инфраструктура, който се съфинансира от Международната банка за възстановяване (Световна банка) и държавния бюджет.
Проектът се състои от 30 пътни участъка, групирани в 9 лота и е основно по направление на пътищата от първи, втори и трети клас. Изпълнител на проекта е "Трейс Груп”, а стойността е 20 253 431 лв.
Участъкът от пътя II-11, на който беше направена първа копка, e изграждан през 1981 г., а през 2000 г. е извършен среден ремонт на 740 м. Оттогава не са извършвани съществени ремонти. Дължината на
участъка е 22 км, а стойността на основната му реконструкция е 9 млн. лв. Срокът на изпълнение е 18 месеца, а гаранционният период – 1 година. Беше заявено, че няма причини сроковете на изпълнение да
не бъдат спазени, въпреки предстоящите зимни месеци.