Днес се състоя официалното отбелязване на началото на строежа на лот 3 на автомагистрала "Тракия" в отсечката от Нова Загора до Ямбол.
Премиерът Бойко Борисов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, министърът на земеделието и храните Мирослав Надейнов и шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Божидар Йотов присъстваха на събитието, което се състоя на Надлез пътен възел Нова Загора, трети километър (км 242+366) към ОПУ Сливен.
Стартът на проекта беше даден от премиера Борисов. Преди това той връчи разрешителното за строеж на президента на гръцката фирма изпълнител на проекта "Актор" Димитриус Кутрас. Водосвет отслужи старозагорският митрополит Галактион.
Общата дължина на лот 3 "Нова Загора - Ямбол" е 34,3 км (от км 241+900 до км 276+200). Ще бъдат изградени по 2 ленти за движение във всяка посока. Стойността на отсечката, която ще се изпълнява по Оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г., е 133 973 907 лв. Българското обединение "Т7/СНИК", в което влизат "Т7 консулт" ЕООД и "Сник" ЕООД, ще се грижи за строителния надзор.
По време на официалния старт министър Плевнелиев обяви, че страната се изважда от транспортната изолация, в която се е вкарала сама. Той припомни, че по време на това правителство се строят по 65 километра магистрали на година, като до момента са се строели по 11 км. Краят на „сагата магистрала „Тракия" ще бъде даден след месец, когато бъде даден старт и на лот 4 от магистралата, завърши Плевнелиев.
От своя страна премиерът Бойко Борисов обяви, че строилните работи са били забавени, заради това да не се унищожават плодородни ниви, тъй като "никой не е по-голям от хляба". Той добави, че очаква участъкът да бъде готов до началото на месец юли 2012 г. (т.е. - два месеца предсрочно, тъй като срокът за построяването на отсечката беше 25 месеца - бел.ред.) и обяви, че ще покани премиера на Гърция Папандреу на събитието.
Премиерът не пропусна да се заяде и със социалистите, които го нападнаха по време на традиционния си събор на Бузлуджа в събота. Борисов обясни, че се чувства горд от това, че е пожарникар и се позова на народна мъдрост, според която "Некацнал самолет и незагасен пожар няма". Премиерът подчерта и разликата в тежестта за българския данъкоплатец на цената на "Тракия" при неговото и съответно - при предишното правителство. Той обясни, че тройната коалиция е щяла да завърши магистралата до морето за 1.1 млрд. лв., които са щели да бъдат платени от данъкоплатците. За сравнение - сега магистралата до морето ще струва едва 100 млн. лв. от бюджета, а останалите пари ще бъдат осигурени от европейските програми.
Над 1000 души, 80-90% от които българи, ще бъдат наети за строителството на лот 3 на автомагистрала "Тракия". Това стана ясно по време на пресконференция в началото на месец юни на гръцката фирма "Актор", по време на която тя се представи на българската общественост.
Ръководителят на проекта Николаос Хаджитеодосиу обясни тогава, че гръцката фирма не възнамерява да наема български подизпълнители за строежа на обекта. Той добави, че това е традиционна практика на фирмата, която се е доказала във времето. От думите му стана ясно още, че инертните материали, необходими за строежа на аутобана, ще бъдат набавяни от България, а не внасяни от чужбина.